Keskustelut Metsänomistus Demarien metsäpolitiikka

Tämä aihe sisältää 1,285 vastausta, 65 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi rööri roope 1 kuukausi, 2 viikkoa sitten.

Esillä 10 vastausta, 461 - 470 (kaikkiaan 1,285)
  • Demarien metsäpolitiikka

    Otetaan uusi viestiketju, ettei mene sekaisin vihreiden kanssa.

    Rinteen möläytyksen tulkitsen niin, että kiinteistövero on pois laskuista. Jos metsien hakkuita ei saa lisätä, ei verorasitustakaan voi lisätä. Aiemminhan on esitetty, että veron saisi vähentää puun myyntituloista, jolloin aktiivisen metsän hakkaajan verot ei lisääntyisi. Toisaalta jos ei hakkaa ja sen sijaan varastoi hiiltä, ei sitäkään ole loogista ylimääräisellä verolla palkita. Miksiköhän Rinne ei patista metsänomistajia käyttämään jalostettua taimimateriaalia, lannoittamaan metsiä ja huolehtimaan raivauksista ja harvennuksista oikea-aikaisesti, jotta saisimme lisää kestävästi tuotettua uusiutuvaa raaka-ainetta? Siksikö, että ilmastoasiantuntijat ovat ottaneet huonolla menestyksellä metsätalousinsinöörin roolin ja niitä kannattaa opposition populismin paineessa peesata?

  • Tolopainen

    VR ei pahemmin herätä luottamusta jatkuvasti on junat myöhässä useita tunteja. Mikään muu liikenne ei voisi olla noin huonosti hoidettu, mutta kun ei ole kilpailua, ratoja kunnostellaan silloin kun ehditään.

    Visakallo Visakallo

    VR:kään ei enää ole olemassa. Se on yhtiöitetty ja sillä on nyt joku lontoonkielinen nimi. Norjalaiset ostavat Suomen rataverkon, tai ainakin osan siitä.

    Tolopainen

    VR on edelleen olemassa, lippuja ainakin myydään VR:n juniin ja se on osa VR Grouppia.

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen ei näköjään ole perehtynyt Suomen rataverkon hallintaan ja junaliikenteen uudistamiseen. Palataan asiaan myöhemmin.

    jees h-valta

    Haluaako Toloppa sitten niitä veroja lisää vai ei? Rataverkko ei ole vielä yksityinen vaan valtion ylläpitämä ja miljardivaje kunnostuspuolella. Jos laitetaan nykytälliin että saadaan kansa takaisin juniin on veroprosentti noussut useilla prosenteilla. Myös eläkeläisillä.

    Tolopainen

    VR:n toiminta on aina ollut hiukan omituista, lopetetaan ensin kaikki nuo heidän jakamansa henkilökuntaedut omille eläkeläisilleen. He ja heidän puolisonsa saavat matkustaa ilmaiseksi junassa hautaan asti, minäkään en saa mitään henkilökuntaetua vanhoilta työnantajilta. Aivan älyttömät palkat veturinkuljettajilla lyhyen koulutuksen jälkeen, junia ohjaa kaukovalvonta eikä kuljettaja.

    Sehän on valintakysymys miten liikenneverkkoja hoidetaan Suomessa. Halutaan, että valtio hyysää ihmiset ja infran, joku voi olla sitä mieltä, että valtion kuuluu hoitaa vain ulkoinen turvallisuus. Se nyt ei täällä koskaan tule toteutumaan, edellyttäisi tämän sosialismin purkamisen ja mitäs nuo edustajat sitten tekisivät.

    Pääradan ovat venäläiset rakentaneet jo 1800-luvulla, aika ihmeellistä, jos sitä ei nykytekniikalla pystytä pitämään kunnossa. Nuo junien myöhästymiset on kyllä enempi toimintakulttuuri kysymys kuin mikään muu. Kun on valtionyhtiö, jossa on tehty paljon muutoksia viime vuosina katsellaan peruutuspeiliä, miten kaikki ennen oli paremmin, pääsi jo 50v eläkkeelle ja dieselveturissakin oli  lämmittäjä, kun sellainen oli höyryveturissakin, taitaa olla vieläkin. Yleensä sieltä veturista pari päätä kurkkii paitsi sähkövetureita ajaa yksi kuljettaja.                                        Veturien tilaaminen on ollut aina ongelma Suomessa, aikoinaan piti tilata Neuvostoliitosta, no nehän ei sopineet lainkaan Suomeen, koska olivat suunnitellut tasavirralle, ne piti täällä rakentaa uusiksi. Nyt on tilattu vetureita Italiasta pendoliino,,paljon ongelmia. Siemensiltä, veturit vasta koeajossa, automaatio ei toimi. Tämä yhtiö tilaa vetureita, jotka eivät toimi, ja harrastaa junaliikennettä, se on aika erikoista. Luulisi noilla heidän maksamillaan palkoilla saavan johtoon hiukan ammattitaitoisempaa väkeä, kun tasavallan perisidentti ei ole enää ylin päättäjä yhtiössä sitä ei idänpolitiikka ohjaa. Vetureita ei osata ostaa edelleenkään.

    Jätkä

    Se, että VR on aikaisemmin omaksunut tavan maksaa palkkaa henkilökunnalleen matkalippuihinsa, ei ole hetkauttanut yhtion taloutta suuntaan eikä toiseen, Ennemminkin rahaa on jäänyt säästöön, kun ei ole tarvinnut maksaa täyttä palkkaa, eikä tuo henkilökunta olisi junamatkoja tehnyt, ellei olisi tajunnut, että se oli osa palkkaa.

    Jäämeren rata on jo olemassa, sitä aikoinaan yrittivät Suomalaiset terroristit katkoa oikein tosissaan, mutta ”Neukit” pistivät sen aina uudestaan kuntoon. Taisi siellä olla ”Ratatöissä” Koiviston Manukin.

    Siellä olisi kuitenkin valmis rautatie ehkä pientä kunnostusta vailla ja olen varma, että Venäjällä tuollaisen rautatien modernisointi sujuisi hiukan pikkuisen paremmin kuin esim. Ranskalaisilta Ydinvoimalan rakentaminen.

    Ehkä Kiskotusta pitäisi entrata Puolan rajalta lähtien, että ei tarvitseisi vaihtaa akseleita vaunuihin.

    Puuki

    Eikös se ollut sota-aikaa se, kun ratahommissa olivat suomalaiset. Jos ne  oli terroristeja, niin mitä oli ne punalakkiset, jotka tappoi parisataa siviiliä Suomussalmen korkeudella ?

    Jätkä

    Terroristeja toki. Suomalaiset tosin tuhosivat Neukkujen sairaalakompleksin, jossa sänkyihin paloi kaikkiaan 3500 sairasta. Näin kertoo historiakirjat.

    Puuki

    Voi olla niin, että puolin ja toisin tapahtui sotarikoksia. Ne isäaurinkoisen lupauksetkin osottautui sinne aikoinaan menneille kommunisteille ihan toisenlaisiksi; ei moni selvinnyt sieltä. LapsSuomen on yksi hyvä kirja jos haluaa tutustua NL:n historiaan tarkemmin.

Esillä 10 vastausta, 461 - 470 (kaikkiaan 1,285)