Keskustelut Metsänomistus EU:n metsäpolitiikkaa

Esillä 10 vastausta, 1,921 - 1,930 (kaikkiaan 2,131)
  • EU:n metsäpolitiikkaa

    Hamuaako EU jo kohtuuttoman paljon päätösvaltaa sen suhteen, miten Suomen metsiä käytännön tasolla hoidetaan, metsäneuvos Heikki Granholm?

    http://areena.yle.fi/audio/1-50799758

    EU:sta on tulossa paljon lainsäädäntöä joka koskee metsiä: LULUCF-asetuksen tarkennus, biodiversiteettistrategia (mm. suojelupinta-alan tavoite 30 %), kestävän rahoituksen kriteerit ja ilmastopaketti. Haastattelussa taustaa.

  • Tomperi

    Niin ja se ulkomaiden tuntemus on avartanut  ymmärtämystäni ns uutisista joita lehdissä näkyy, ymmärrystä mitä olen oppinut ekologiasta kemiasta ympäristötieteestä, siitä kuinka merkittävää on että yhteiskunnalla on toimiva lainsäädäntö, ei maailma voi olla vapaa suuryritysten toimintakenttä johon suuntaan on menossa, arvostamaan erilaisuutta tapoja joilla on syynsä mutta meistä toisista saattavat tuntua oudoilta,,, kuolen mieluummin euroitta mutta maailmaa nähneenä, kokeneena, eurotkin ovat vain numero sarja ..viivakoodi, koska muuten ensimmäinen viivakoodi löytyy arkuista?  eihän sitä tiedä vaikka olisi tarpeellinen… kukapatietänee…

    Tomperi

    Tyhmiä kysymyksiä ei ole, tyhmiä totuuksia pilvin pimein…

    Kurki

    Se on harmi että tätä yksinkertaista asiaa eivät ole ymmärtäneet ns mepit jotka ovat valittu ajamaan suomen asiaa EEUUssa

    En ole kyllä ymmärtänyt minäkään.

    Mitä on suhteellinen hiilidioksidipäästö ja mikä absoluutinen, kun sellaisia käsitteitä ei löydy virallisista esim. Maankäytösektorin hiilinielulaskelmista?

    Kurki

    Propagandaan kuulu se että toisinajattelijat tai toisin sanovat tyrmätään tai heidät unohdetaan.

    Listaisko Tomperi joitain omia ja toisten toisinajattelun asioita tänne pohdittavaksi, jotka tyrmätään tai unohdetaan?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ei pidä oikein paikkaansa, että metsäalalla olisi vaiettu toisinajattelijat. Huomattavin toisinajattelijamme Erkki Lähde sai metsälain muutettua mieleisekseen, tosin aikaa meni 30 vuotta, mutta tavoitteeseen pääsi.

    Em. linkissä koskien Euroopan metsävaroja: suhteellisia lukuja ovat ne, joissa on perässä prosentin merkki %.

    Palatakseni otsikkoon, on sanottu että meillä on nyt ’ideologinen’ komissio. Kyllä komission kokoonpanon ja toiminnan pitäisi heijastaa EU-kansalaisia eikä omia henkilökohtaisia kiinnostuksen kohteitaan. Vallanjakoa EU:ssa pitäisi muuttaa ts. vahvistaa neuvoston ja parlamentin asemaa suhteessa komissioon.

    25 maata käytynä jos käynniksi lasketaan myös se että on poistuttu hetkeksi lentokoneesta (Intia) tai ajettu autolla läpi (Ranska). Jos Itä-Saksa vuonna 1986 lasketaan erilliseksi maaksi niin sitten 26.

    Tomperi

    Haluaisin listan metsäalan toisinajattelijoista?

    Kurki

    Eikö siinä listassa olekaan Tomperi?

    Minä ainakin olen toisinajattelija.

    Tuolla Oden blogissa olen muutaman muun kanssa ollut jyrkästi oppositiossa. Keskustelu vetelee nyt viimeisiään ellei nyt Osmo iske pöytään dokumenttia blogin pelastamisesksi ja lisää loppuun M.O.T.

    Kurki

    suhteellisia lukuja ovat ne, joissa on perässä prosentin merkki %.

    Ei liene ongelma, kun tiedetään kokonaisluku ja sisältäähän tuokin % jo  kaikki tiedon?

    Visakallo Visakallo

    Tomperi: ”Haluaisin listan metsäalan toisinajattelijoista?”

    Minut voi vallan hyvin laittaa sille listalle. Näyttää siltä, että EU, ja suuri osa Suomen hallinnosta, ja osa jopa Metsälehden palstalaisistakin elää aivan eri metsätodellisuudessa kuin minä. Kun on neljäkymmentä vuotta pyörittänyt metsätilaa elinkeinonaan, ei kaiken maailman höpinät ja avohoitotapausten horinat jaksa paljoa kiinnostaa.

    Reima Muristo

    Meillä päin metsä osaa kasvaa pääosin itse, ei sitä tarvitse olla jatkuvasti säätämässä. 50 vuoden kokemuksella.

Esillä 10 vastausta, 1,921 - 1,930 (kaikkiaan 2,131)