Keskustelut Metsänhoito Jatkuva kasvatus käytännössä.

Esillä 10 vastausta, 18,071 - 18,080 (kaikkiaan 18,345)
  • Jatkuva kasvatus käytännössä.

Sain seurata vierestä erästä jatkuvan kasvatuksen ” koealaa”

Eräs sijoittajayhtiö reilu 10 v sitten arveli säästävänsä uudistuskuluissa ja hakkuutti aika suuren kuvion tähän malliin.

En ollut ainoa, joka tätä kävi ihmettelemässä, huonolaatuisia kuusen kärähköitä ja koivuja ehken 600 runkoa / ha.lla.

Oli ihan mielenkiintoista seurata metsän kehitystä, tai oikeammin kehittämättömyyttä.

En tiedä sanoa, kuka tämän pöljyyden lopulta huomasi ja tänä talvena oli tämä metsä käyty pistämässä aukoksi.

Siinä meni toistakymmentä vuotta lähes hukkaan, tuskin kasvua oli tuolla kuviolla kiintoakaan ha.lla.

Lieneekö ryhmäläisillä omakohtaista kokemusta tai näkemystä tästä kasvatus mallista ?

• Perko

Muistan  paikan istutus kuusikossa  jossa oli  ajourille tullut vastaavaa 10 cm vahvaa lepikkoa. 2010  kävin hakemassa  lepät  sieltä pois  jossain  sivussa jäi     sekaan ne ei haittaa ,  nyt sillä on taimikko nousemassa  kun on harvennettu kuusikkoa reilusti.    On ollut tutkimusta menossa paljonko  olisi hyödyllinen  lepän määrä. Varmaan joku tietää .

Kuusiuskova

”Tänne on  tarpeetonta työntää joutavia kysymyksiä kenenkään puustoista,  toimitus putsaa ne pois ja seuraavat  jutut on oltava  faktoja , epäilyt delete sumutus käy armotta  myös kaksoset mainintaan ja  tuhotaan”

Mutta itse saat esittää satuja.  Oletko sensuurin kannattaja? Muut kertovat jatkuvasti omista puustoista, eikö se sitten ole faktoja.? En minä luule että ihmiset valehtelee puustoistaan, päinvastoin melkein kaikkien kertomukset jaksollisesta vaikuttavat todellisilta ja mielenkiintoisilta. Mielestäni opimme toisiltamme kuin kerrotaan omat onnistumiset ja epäonnistumisista. Ainakin meikäläinen on oppinut täältä paljon uutta ja mielenkiintoista, siitä suuri kiitos muille keskustelijoille.

Syytätkö kaikkia muita valehtelusta? Onko mielestäsi oikein että vaadit muilta todisteita (joita kuitenkin kyseenalaistat) metsien kasvuista, mutta itse herran ei tarvitse esittää mitään konkreettista. Mielestäni se ei ole reilua.

Perko

Miten  k uskova ymmärtää tuon paatoksen  olevan palstalle tarpeellinen.    Voit sen  itse poistaa niin asia ei muutu miksikään.

Metsuri motokuski

No no perko. Minkä vaikutuksen seuraajiin olet saanut omilla kirjoituksillasi ? Jos pysytään asiassa eikä väheksytään muita niin joku voi alkaa miettiäkin vaihtoehtoja. Joskus voi olla hyvä että huomaakin että olen väärässä. Se ei ole huonoutta vaan viisautta.

Kuusiuskova

Miksi ei saisi mielestäsi kysellä palstalla? Itse olen tosiaan oppinut paljon tältä palstalta. Täällä on mielestäni hyvin innokkaat, metsänhoidosta kiinnostuneet keskustelijat. Olenko väärässä?

Mitä minun pitäisi poistaa, en minä ole mitään päätöstä tehnyt..

Perko

Kokeilkaa  peittämällä  oma  tai jonkun juttu niin  miten se  vaikuttaa  sivun  tiedon määrään .  Mitä puutuu?

Kuusiuskova

No pitäisikö herran omat kirjoitukset sitten deletoida? Olet kyllä haukkunut meikäläistä aika lailla monesti.

Perko

Metsäkeskustelun kuningas: Jatkuva kasvatus käytännössä kerää kuukausittain jopa yli 130 000 lukijaa  Suomalaisessa metsäkeskustelussa puhaltavat uudet tuulet,  ja sen huomaa parhaiten verkossa.  Metsälehden keskustelufoorumin ehdottomaksi ykkösmagneetiksi on noussut ”Jatkuva kasvatus käytännössä” -sivusto.

Tämä yksittäinen aihepiiri ei ole enää pelkkä pienen piirin harrastus, vaan siitä on tullut massiivinen ilmiö: sivuilla vierailee kuukausittain kymmeniä tuhansia, parhaimpina aikoina jopa yli 130 000 kiinnostunutta lukijaa ja seuraajaa.

Kuusiuskova

Mutta se ei silti oikeuta haukkumaan muita keskustelijoita jotka ovat eri mieltä Perkon kanssa, se on ikävä että sellaista esiintyy tällaisella muuten erinomaisella foorumilla. Voisitko lopettaa muiden haukkuminen  valehtelijoiksi ja muuta? Onko se liikaa pyydetty?

Perko

Tuokin  uskovan toive käy toteen omin neuvoin kun pysyt  faktoissa .   Tarjoat juttujasi kun on asiaa  ihan aikuisten oikeasti.

Esillä 10 vastausta, 18,071 - 18,080 (kaikkiaan 18,345)