Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 12,081 - 12,090 (kaikkiaan 24,515)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Niin, metsien monimuotoisuus kuuluu puolestaan kaikille, mutta sen maksajana ovatkin metsänomistajat.

    Teufelin Zumi

    Se on kuin kemera ja verovähennys, 30/43 % lähtee mutta 4% tulee takaisin.

    Petkeles Petkeles

    Hyvin yllättävää, että vastuu elinympäristöistä kuuluu niiden hallinnoijille. Sen vastuun voisi kantaa edes jonkinlaisella arvokkuudella.

    Puuki

    Aika vähän on näkynyt sitä arvokkuutta pääkaupunkiseudun metsien ja puistojen suojelussa vaikka siellä juuri pitäisi olla eniten niitä ns. luonnonsuojelun erikoisasiantuntijoita (omasta mielestään ainakin)  viheriäitä.

    Jokamiehen oikeudet on ainutlaatuista Suomessa . Sekin osaltaan tukee yhteistä osallisuutta myös suojelun kustannusten lisääntyessä .

    Teufelin Zumi

    Jos minulla on landella metsämaata niin ei minun suinkaan tarvitse kysyä paikalliselta pöndeltä mitä sille tehdään. Se toimii myös toiseen suuntaan pönde ei puutu mitä kaupungissa tekevät mailleen.

    Tolopainen

    Elämme harhaoppien maailmassa emmekä halua kuulla totuutta. Esi-isämne oli rotan kokoinen eläin, josta evoluutio on ihmisen muokannut. Ei kannata paljon odottaa. Luultavasti kaikki menee kuitenkin pieleen. Vihreä paperi on tätä otusta erityisesti kiinnostanut samoin kiiltävä pelti.

    Olisi syytä alkaa puhua enempi jokamiehen velvollisuuksista kuin oikeuksista. Toisen oikeudet ovat  toisen rasite nykyaikana.

    jees h-valta

    Tolopalla noita evoluutioteorioita tuntuu piisaavan. Mutta jokamiehen oikeudet tosiaan vähän alkaa kyseenalaisia olla koska ei enää osata metsään jalan mennä vaan aina tarvitaan joku koneviskuri alle.

    Tolopainen

    Ne eivät ole teorioita vaan tiedettä, joka on todistettu. Tietenkin on hiukan ylevämpää kuvitella, että rotan geeneistä yli 90% ei olisi samoja kuin ihmisellä.

    mehtäukko

    Zumin teoria ei ole yks yhteen ” minun mailla landella ja kaupugissa tekevät mailleen”. Kolhoosi ja yksityisomistuskäsite eivät ole verrannollisia.

    Visakallo Visakallo

    Teufelin Zumi: ”Jos minulla on landella metsämaata niin ei minun suinkaan tarvitse kysyä paikalliselta pöndeltä mitä sille tehdään.”

    Silloin ei toki Zumin tarvitse paljoa kysellä, jos ei tee yhtään mitään metsälleen, mutta jos aikoo sille jotain tehdä ja sinne jonkin ajovehkeen viedä, joutuu vähän naapureilta kulkuoikeuksia kyselemään. Jos Zumin metsä sattuisikin olemaan aivan valtiontien laidassa, joutuisi silloinkin anomaan tienpitäjältä maksullisen luvan liittymälle. Sitten jos Zumi päättäisikin rakentaa ja muuttaa oikein asumaan sinne pläntilleen, hänellä alkaisikin varsinainen kyselyjen ja aneluiden suma, mutta sitähän ei onneksi Zumi tule koskaan tekemään.

Esillä 10 vastausta, 12,081 - 12,090 (kaikkiaan 24,515)