Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 16,401 - 16,410 (kaikkiaan 24,289)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • markules

    Omassa Seatissa nyt 121tkm, ikää 6 vuotta. Ei pienintäkään vikaa ole ollut. Vajaa puolet on metsurin työajoa ollut, tosin nekin enimmäkseen asfaltilla. Taidan pitää työautona loppuun asti ja ostaa sähköauton kauppakassiksi piakkoin. Cupra Born kiinnostaisi.

    jees h-valta

    Visa meinasi että jälleenmyyntiarvo tärkein. Entä jos aikoo pitää autoa kuitenkin vielä ainakin toiset viisi vuotta? Kun on itse ajanut ehjästi auton sisäänajon ja auton kaikki arvot hyvällä mallilla niin enpä tiedä onko enää kymmenen vuoden ikäisen auton jälleenmyyntiarvo aivan ykkösasia. Uskon nimittäin edelleen ettei isoja remontteja ole seuraavaankaan viisivuotisjaksoon edessä. Kun edes jarrujen kulumat eivät juuri minkäänlaisia. Kolmen prosentin maksimiheitto jarrudynamoarvoissa. Käsijarrusta sähköisenä kuullut kauhutarinoita ensikatsastuksiin. Tässä tuli erikoismaininta että lukittui jarrudynamolla. Glan kommentti iloinen asia. Hänhän nyt onkin ainut joka on hiukan jopa uskonut nykyranskalaisten laatuun. Akun laatukin yllättää. Viisi vuotta ja erittäin neutraali startti edelleen kevään kovilla yöpakkasillakin. Muistutan ettei autossa ole minkäänlaista esilämmitintä moottorille. Nyt omaan kaksi autoa joista kummllekkaan ei tullut mitään korjattavaa katsastukselta. Eli kyllä jenkkikin laadukkaan auton tekee, kieltämättä. Kunhan ei ole kauaa suomen olosuhteissa ajeltu. Sillä nyt mittarissa 275000km. Starttimoottori on ainut nyt minun aikana tullut ongelma ja se maksoi 170 euroa. Meni juuri hiljan ja epäilenkin että kova talvi ja E85 hiukan pidemmillä starteilla verottivat loppusuorilla olleen starttimoottorin. Mutta hyvä kaksikko, toinen mahtava kuljetusauto, toinen taas erinomainen ja taloudellinen jokapaikan matka-auto. Aamulla männyn taimia istuttamaan mutta nyt traktorilla ensin taimet jakeluun saroille metsäkärryllä. Onneksi nyt H-vallassa, ei pitkä ajelumatka.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jessus markules, tarviiko kauppakassiksi noin kallista autoa? Tulisi halvemmaksi tilata ruuat kotiin! 😆 Eikö maasturivertailu kirvoittanut kommentteja keltään? Mäkin aion pitää Seatin pitkään. Sitä ajatellen teetin siihen ruostesuojauksen ja kestopinnoitteen.

    Jätkä

    Niin muuttuu maailma Eskoseni. DA-Harjavalta Trolli vannoi vaihtavansa Pösön kahden – viimeistään kolmen vuoden käytön jälkeen Hybridiin tai jopa täys-sähköseen.

    Nyt jo kymmenvuotis-suunnitelma vireillä? Alkaako DA-Trolli pehmiämään päästään lopullisesti?

    Puuki

    Brittien tekemä maasturivertailu, kun lantikka voitti.  Pikkumaasturi sopii pienemmästä välistä ja sopii paremmin ruutuun. Ei kuluta kuten iso mersun maasturi  30 l /100km.  Kiihtyy jopa nopeammin kuin kuski. Raapii joka nurkasta ja kattoikkunasta voi paeta, jos vaikka ovet lukkiutuu. Voiko enenpää toivoa autolta.

    jees h-valta

    Minä en ainakaan ole koskaan toivonut edes kattoikkunaa. Jätkä tavallaan oikeassakin, olin hiukan hybridin lumoissa kyllä mutten enää. Ihminen kait saa järkiintyä. Se mikä harmittaa että näin Stokkan mainoksen täyssähkö-3008:n todella harvinaisen edullisesta hinnasta. Silti en toiminut. Noh, paljon porukkaa toimi ja ajelee jossain kohtaa vuotta alle kolmensadan kuukausimaksulla hienolla täyssähköautolla. Minulla vain kun ei aivan ollut auton vaihto niin kovasti tapetilla.

    Visakallo Visakallo

    Enhän minä sitä tarkoittanut, kuinka kauan kukin pitää autoaan, vaan yleensä autojen jälleenmyyntiarvoa. Kyllä siinä markkinat ovat oikeassa. Tiettyjen merkkien ja mallien hyvä jälleenmyyntiarvo ei tule tyhjästä, sille on olemassa selkeät perusteet.

    jees h-valta

    Yleensä se peruste löytyy myös melko kovasta uuden hinnasta. Jolle ei aina löydy perusteita. Olen sanonutkin täällä että esim. saksalaiset autot ovat vanhakantaisia aika monessa merkissä ja mallissa. Ei saa kovalle hinnalle kyllä vastinetta. Olen itsekkin kuvitellut niitä laadukkaiksi. Ajanutkin useita vuosia. Mutta kuvitelma on vain sitä ja muutkin maat osaavat tehokkaaan ja hyvin ajettavan auton rakentaa. Hintalappu vain edullisempi. Usein myös varustelu parempi muilla.

    Visakallo Visakallo

    Jesse taitaa nyt tahallaan käsittää nämä asiat väärin. Se hyvä jälleenmyyntiarvohan muodostuu siitä, kuinka vähän tai paljon kunkin auton hinta putoaa vuosittain prosenteissa verrattuna ostohintaan uutena. Ei sillä ole merkitystä, kuinka paljon auto uutena maksaa. Se vain on niin, että joka hintaluokasta löytyy niitä paremmin ja huonommin arvonsa säilyttäviä kiesejä.

    jees h-valta

    Nyt siihen arvon alenemiseen vaikuttaa kyllä esim. polttoaine jolla auto kulkee. Äsken juuri tuli eteen Passatin 2,0ltr:n dieselin hinta. 2016vm ja 12450 hinta. Mielestäni on todella pudonnut. Mutta ei varmaankaan muusta syystä kuin polttoainesyystä.

Esillä 10 vastausta, 16,401 - 16,410 (kaikkiaan 24,289)