Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 16,741 - 16,750 (kaikkiaan 24,563)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Ensin pitäisi lopettaa veroparatiisien toiminta Euroopassa ja myös kotimaassa. Pienituloisetkin maksaa suunnileen samaa tai korkeammalla vero%:lla kuin mijoonatuloista nauttivat veroparatiisiyhtiöt jotka pelaa verovaroilla esim. vuokraustoiminnassa.  Piensijoittajat maksaa suhteessa siinäkin n. 3 x enemmän veroja vuokratuloista.

    Apli

    Tämä meno kun nyt jatkuu jos ei saada inflaatiota kuriin niin näemme laman ja samalla työvoimapulan, koska ihmisillä ei ole varaa muuttaa työn perässä eikä ajella autolla töihin enää vanhaan malliin ne jää kotiin työttömiksi odottamaan parempia aikoja, nostaa sosiaaliturvaa ja työttömyysetuuksia ja samalla kasvaa vaara rikollisuuden huomattavasta kasvusta tyyliin USA ja esim Ruotsi. Mitä pitäisi tehdä? Polttoaineveroja alentaa Heti ja Reilusti.

    Puuki

    USA:ssa laskettiin p-aineveroa 4 c, kun gallona kustantaa jotain 5 $ ja on noussut hinta n. 2 $/G .  Melko kallista ( yli €/l) on menovesi jo rapakontakanakin ,  lienee täällä kuitenkin kalliimpaa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Auttaisiko työmatkavähennyksen nosto Aplin mainitsemaan ongelmaan? Osalla porukasta on aivan hyvin varaa maksaa korkeammat polttoaineen hinnat ja verotuloja kaivataan nyt kohtalaisen kipeästi valtion velan maksuun.

    arto arto

    Eipä työ matka autoilu kallista ole mulla. re85 tankiin keskikulutus 5 litraa /100km  työnantaja korvaa 46 ekua /100km  jää vielä tupakkaankin rahaa siihen menee toppa viikkoon

    jees h-valta

    Mielestäni mikään työmatkavähennyksen rukkaus ei ole tasaveroista ja oikeudenmukaista politiikkaa. Täällä joutuu pitkien välimatkojen takia ajamaan myös eläkeläiset ja työttömätkin. Jopa kauppaankin. Bensan ja dieselin veron roima alennus ainut konsti. Ostakoot hävittäjät ne jotka niitä kuvittelee tarttevansa. Valtio voisi myydä osto-oikeuden yksityisille jotka pelkäävät.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Oikein jees, mutta eläkeläinen tai työtön ajaa huomattavasti vähemmän kilometeeriä kuin työssäkäyvä.

    jees h-valta

    Saa myös rahaa huomattavasti vähemmän niin eläkeläiset kuin työttömätkin kuin työssä käyvät.

    Puuki

    Hävittäjät on hyvin tarpeen silloinkin vaikka niitä ei tarvitsisi tositoimissa.  Ehkäisevä vaikutus.  Verotusta pitää  rationalisoida koska ei ole mitään hyötyä tehdä normiautoilusta liian kallista. Siinähän häviää verottajakin loppupeleissä.  Poliittinen ideologia-ajattelu ei saa mennä järkevyyden ja oik. mukaisuuden edelle tässä polttoaine-ja autolla kulkemisasiassakaan vaikka kuinka  oliskin  mukavaa sovittaa päätökset juuri oman puolueen ohjelmajulistuksen mukaisiksi.

    Tolopainen

    Jessen teoria ei pidä paikkaansa, että eläkkeellä ei voisi ansaita enemmän kuin työssä ollessa. On tuosta jo 10v kokemus. Eläkkeelle jäänti ei estä ansaitsemasta. Ihmetyttää puheet kustannusten noususta ja ruuan kallistumisesta, en ole mitään huomannut.

     

Esillä 10 vastausta, 16,741 - 16,750 (kaikkiaan 24,563)