Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 18,221 - 18,230 (kaikkiaan 33,001)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Hiukan selittelyn makua. En koskaan ostaisi sellaista autoa, jossa kumihihna pyörittää nokka-akselia. Niistä on jatkuva riesa Oulun seudulla, kun maanteiden oktomurske kuluttaa hihnan ennenaikaisesti ja koneita menee vaihtoon.

    Jos auto alkaa kuluttaa öljyä koneessa on vika. Öljyn kulutus ei selittelyillä lopu, on autoja, joissa öljypinta ei laske vaihtojen välillä, ajan sellaisella. Lisäksi siihen voi vaihtaa öljyt itse, kun on tehty niin helpoksi, että ei tarvitse alle ryömiä.

     

    Rane

    Ranskalaisessa autossa öljynkulutus ei ole vika vaan ominaisuus.

    jees h-valta

    Rane oikeassa, on sitä puolikkaan joskus joutunut paljolla ajamisella vaihtovälillä lisäämään. Nyt vain pääsi yllättämään kun mittariston kertoma öljyn taso oikea ei aivan pitänytkään paikkaansa. Johtuu varmasti alaspäin viettävästä pihastamme jossa auton asento ei ole vaateria likelläkään. Kilometrejä vain on tullut paljon tähän vaihtoväliin. Se ei ole selittelyä. Kyllähän auto jo huomautteli huollosta normaalilla tavalla. Koneessa ei ole vikaa, huollossa juuri tarkastettu öljyn paineet ja öljypumpun suodatinkin. Uskoisin toisen satatonnisen vielä menevän.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jees et edelleenkään käytä lohkolämmitintä? Eikö olisi mukavampi lähteä liikenteeseen kun on ikkunat sulana ja auto lämpenee nopeasti.

    Lehdessä oli juttua sähköautoista että niissä moottori kestää ja kestää, ja huollon tarve on vähäinen. Akustoissa on yleensä hyvät takuut. Jos ne tarjoaisi akuille elinikäisen takuun, sähköauto olisi melko riskitön valinta, jonka käyttö- ja huoltokulut olisivat pienet.

    Vetyautoillekin tulee tankkauspisteitä. Sehän on myös sähköauto mutta tankkaus on nopeampaa. Saa nähdä mitkä tässä autojen pudotuspelissä voittavat… En vielä sulkisi polttomoottoreitakaan kokonaan pois, kun niille alkaa lähivuosina tulla varteenotettavia uusiutuvia vedystä jalostettavia vaihtoehtoja.

    Jätkä

    Ranskiksilla ajavalla ei tule jäteöljyongelmia, kun kaiken öljyn voi syöttää moottorille. Suosittelen kuitenkin öljynputsarin vaihtamista silloin tällöin.

    Kannattaa myös siirtyä halvempiin öljymerkkeihin, kun öljyä kuluu enemmän kuin bensaa.

    Nostokoukku

    Omissa autoissani en koskaan ole huolestunut öljynkulutuksesta. Paljon pahempi asia on jos öljy alkaa lisääntymään.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos autossa on maitopurkin kokoinen kone, joka on alkanut syödä öljyä, se menee vaihtoon nopeasti. Ei noilla ole tarkoituskaan ajaa 2000000km.

    Visakallo Visakallo

    3008 Pösö on kaiken lisäksi koriltaan melko iso moottorin kokoon nähden, joten se osaltaan rasittaa konetta. Näkyyhän se auton vaihtoarvossakin. Jessen kannattaa nyt ajaa kiesi loppuun, mitään suurempia remontteja ei kannata sille tehdä.

    Nuakka

    Onkos kenelläkään ryhmäläisellä käytännön kokemusta auton optimoinnista, lastutuksesta? Tehoa tulee ilmeisesti reippaasti, mutta toteutuuko luvattu jopa 7-15% kulutuksen lasku?

    Tolopainen Tolopainen

    Sähköautoissa on myös ongelmia. Vaihtovirtalaturit ei toimi, hinta 3500€. Miksi jokaiseen on rakennettu sisäinen laturi verkkovirralle. Jos omistaa kaksi sänhkö auto, joutuu ostamaan pelkkiä latureita 7k€:lla.

Esillä 10 vastausta, 18,221 - 18,230 (kaikkiaan 33,001)