Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,371 - 3,380 (kaikkiaan 24,573)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Espanjassa syntyi muutama vuosi sitten  kova aurinkopaneli-buumi, kun valtio alkoi menettää verotuloja. Niille laitettiin niin kova vero, että ei kannata. Etelä-Euroopassa voitaisiin nopeasti alkaa tuottamaan suurinosa sähköstä aurinkopaneleilla, mutta sehän ei politikoille käy. Heidän pitää saada rahaa, jotta voivat pysyä vallassa, jos ei ole mitään jaettavaa, ei kukaan käy äänestämässä.

    Jätkä

    Jeessillä tulee olemaan sähköauto joskus kymmenen vuoden kuluttua ja hän pyrkii siitä eroon vuoden kokeilun jälkeen, eli 11 vuotta kun on kulunut, niin hänen kaalinsa on poksahtanut lopullisesti. Nyt vielä saa kulkea vapaana.

    Tosin siitä ei tarvitse maksaa, se luokitellaan ongelmajätteeksi, jonka paikka on Riihimäellä.

    Tolopainen

    Espanjassa voi saada 30milj € sakon luvattomasta aurinkopaneelien käytöstä ja siellä on erityiset aurinkopoliisit joilla on lupa tehdä tarkastuksia yksityisissä asunnoissa. Seuraavaksi siellä aletaan verottaa aurinkoa. Kansalisten on turha lähteä investoimaan aurinkopaneeleihin ja kuvitella saavansa säästöä, verolle ne menee kuitenkin.

     

    Nimetön

    Tolopainen: ”Espanjassa voi saada 30milj € sakon luvattomasta aurinkopaneelien käytöstä ja siellä on erityiset aurinkopoliisit joilla on lupa tehdä tarkastuksia yksityisissä asunnoissa. Seuraavaksi siellä aletaan verottaa aurinkoa.”

    Kuulostaa hurjalta. Kerro mihin lähteisiin tietosi perustuvat.

    Tikkula

    Jesselle ja muillekkin autom. vaihteistosta. Itellä vajaa 90tkm. ajettu aishi  warner laatikko alko nykiä taannoin. Ei muuta ku pajalle ja venttiilistö uusiksi. Meni kyl takuuseen, mut remppa maksoi varmaa n.3 tonnia. Googlailin sitte jälkeenpäin niin joku kirjotti volvo palstalla että pajalla oli ollut ihan ruuhkaa ku 70 volvoihin oli vaihdeltu venttiilistöjä. Taksi suharit kai vaihtaa öljyjä vaihdelootaan 60tkm. välein, vaikka se ei huolto-ohjelmaan kuulukkaan. Mukavahan tomaatilla on ajella ,mutta googlettamisen perusteella nyt pidän manuaalia vahvempana

    Gla Gla

    Jälleen kerran totean, että aletaan puhua sähköautoista sitten vaihtoehtona pössyttäjille, kun ominaisuudet riittää. Toistaiseksi ne ovat varsin suppeaan käyttöön sopivia ylihintaisia, loputtoman johtisulkeisten tarjoavia laitoksia, joissa tuotekehitys on pahasti kesken. Oletko Jees eri mieltä? Jos olet, miksi?

    Automaattejakaan ei oidä niputtaa yhteen laatuluokkaan. Markkinoilla on vikapesiä, luotettavia tuotteita ja kaikkea siltä väliltä. Tm:n käyttötestin pahin tapaus oli Qashqain henkelivaihteisto, jota ei 60 tkm matkalla saatu edes korjattua. Minusta tuollainen auto pitäisi olla uutta vastaava, mutta ei ole jos vaihteet ei pelaa.

    jees h-valta

    Miksikähän Gla todella tuollatavalla on intoa tuoda käytettyä hybridiä maahan,(viittaan aamulliseen Opel Ampera-juttuun)eikö se dieselbuumia vain pitänyt olla? Minä en tiedä johtosulkeisista mitään mutta epäilisin että aika selkeä johtolinja nykyään autoihin rakennetaan. Juuri tarvittava, mitään ylimääräistä,tuskin. Miten sitten tuotekehitys on kesken? En ole kuullut yhtäkään ongelmaa. Mitä tulee minun mielipiteeseeni en ainakaan ole samaa mieltä vaan toivotan ehdottomasti niin hybridit kuin täyssähköisetkin joukkoon mukaan. Kun tämänkin päivän kylänäkymää siinä ajankuluksi tuumailin totesin että paljon turhaa pärinää katukuvassa ja pääosin äijien parran takana vielä pahemmin. Aika kivan hiljainen olisi kyläraitti jos nuo pössyttäjät pikkuhiljaa alkaa katoamaan. Olisi hienoa sellainen vielä keritä näkemään. Toiveissa ollaan ja vahvasti. Eikös tuo taloudellisuus tule auton kokonaiskäyttöiällä eikä sillä mitä hintalappu kaupassa on.

    jees h-valta

    Jätkä voi olla kovinkin oikeassa. Varmasti aikataulutus sopii täyssähköiseen kymmenen vuoden päästä. Nehän alkavat nytkin olla hyvinkin meidän käyttötarpeelle sopivaa kalustoa. Hiukan vielä nippanappa tuo maksimiajomäärä mutta jos se todella edes pitää kelissä kuin kelissä se riittäisi joillain malleilla jo. Mutta hinta on vielä turhan kallis. Joten halpenee varmasti tuossa ajassa sopivasti ja hybridillä siihen muutaman vuoden päästä. Eihän jälkipolvien ilmaa pilata, senhän me kaikki ymmärrämme.

    Gla Gla

    Jees: ”Miksikähän Gla todella tuollatavalla on intoa tuoda käytettyä hybridiä maahan,(viittaan aamulliseen Opel Ampera-juttuun)eikö se dieselbuumia vain pitänyt olla?”

    En tiedä, mitä aamulla on puhuttu, mutta paljonko sähköautoja myydään ja tuodaan? Joitain satoja tai muutama tuhat? Dieseleitä myydään uutena yli 30000 ja käytettynä tuodaan saman verran lisää. Puhumattakaan bensamoottoreista ilman latausmahdollisuutta.

    ”Minä en tiedä johtosulkeisista mitään mutta epäilisin että aika selkeä johtolinja nykyään autoihin rakennetaan.”

    Hyvin selkeä on, koska jatkuvasti sitä pitää käyttää.

    ”Miten sitten tuotekehitys on kesken? En ole kuullut yhtäkään ongelmaa.”

    Kun toimintasäde on 150-300 km, tuotekehitys on mielestäni kesken.

    Lukaise nyt vaikka TM:n talvitesti, jossa oli kuusi sähköautoa.

    ”Mitä tulee minun mielipiteeseeni en ainakaan ole samaa mieltä vaan toivotan ehdottomasti niin hybridit kuin täyssähköisetkin joukkoon mukaan.”

    Hybridissä onkin polttoainetankki, koska sähkön avulla toimintasäde jää vajaaksi. Minäkin toivotan ne mukaan kisaan, mutta en silti ala dissata polttomoottoriautoja ilman sähköavustusta, kuten sinä teet.

    ”Kun tämänkin päivän kylänäkymää siinä ajankuluksi tuumailin totesin että paljon turhaa pärinää katukuvassa ja pääosin äijien parran takana vielä pahemmin.”

    Olen ottanut esiin ajatuksen turhan autoilun välttämisestä, mutta kun Kokemäenjoen sillalla tulee kylmä, eihän se käy. Ei sitten millään. Koukataan vaikka metsäpalstan kautta hirviä pelottelemassa, ellei muuten voi auton käyttöä 1,8 km:n matkalla perustella.

    ”Aika kivan hiljainen olisi kyläraitti jos nuo pössyttäjät pikkuhiljaa alkaa katoamaan.”

    Kun sähköautojen ml. lataushybridit markkinaosuus on ehkä prosentin suuruusluokkaa, hiljaista todellakin olisi. Joillekin ei hiljaisuuskaan kelpaa. On kuulemma vaarallista hortoilla (saavutettu etu, kurinalainen reunassa kävely ei käy) pyörätiellä, kun ei kuule takaa lähestyvää ajoneuvoa.

    ”Olisi hienoa sellainen vielä keritä näkemään. Toiveissa ollaan ja vahvasti.”

    Nyt päästiin asiaan. Tulevaisuudesta puhutaan, ei mistään käytetystä Ooppelista, joka kolaa etupuskurillaan syksyn lehdetkin tieltä ja joka tarvii amerikkalaisen avolavan kaveriksi mökkimatkojen  lakanakassin ja kylmälaukun kuljetusta varten.

    ”Eikös tuo taloudellisuus tule auton kokonaiskäyttöiällä eikä sillä mitä hintalappu kaupassa on.”

    Totta kai tulee. Kun sinäkin aiot vaihtaa parin vuoden kuluttua uuteen, sähköauton hinta siinä putoaa saman verran kuin tavallisen henkilöauton hankintahinta. Siinä pitäisi tienata ajamisella, että muuttuisi kilpailukykyiseksi polttomoottoriin verrattuna. Vaikka ajaisi loppuun, silti pääomakulut tuplaantuu. Tietysti jos vihreät saa päättää, bensaan on varaa vain taksiseteleitä käyttävillä kansanedustajilla ja kun tavallisen ihmisen rahat ei sähköautoonkaan riitä, polkupyörä jää ainoaksi vaihtoehdoksi.

    Rikkaat tekee mitä haluaa, muut mihin on varaa ja siksi minulle sähköauto ei ole ainakaan lähitulevaisuudessa vaihtoehto.

    Tolopainen

    Jos Helsingin energia lopettaa kivihiilen käytön ja siirtyy päästöttömän energian käyttöön vaikka lämpöpumppuihin, se vähentää päästöjä saman verran kuin poistetaan miljoona henkilöautoa liikenteestä. Se operaatio maksaa 40mrd€ ja Helsingin energian muutokset ehkä miljardin. Ei kannata näperrellä noiden autojen kaa, jos on tarkoitus torjua ilmaston muutoksia. Pitää keskittyä isompiin asioihin.

Esillä 10 vastausta, 3,371 - 3,380 (kaikkiaan 24,573)