Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,471 - 6,480 (kaikkiaan 24,488)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Tolopaisen tiedot ovat aivan oikeita. Jesse on mennyt mukaan poliitikkojen kuviteelliseen todellisuuteen, jota ei ole, eikä tulekaan täällä Suomessa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Biopolttoaineiden tuotanto voi nelinkertaistua jo vuoteen 2025 mennessä. St1 investoi Ruotsiin.

    https://www.skogsaktuellt.se/artikel/61595/svebio-s-mycket-mer-bioenergi-kan-norden-producera.html

     

    Visakallo Visakallo

    Ford on oivaltanut autonkäyttäjien erilaiset tarpeet. Vastaava sovellus olisi tervetullut muihinkin autoihin. Kannellisessa syvennyksessä kulkisi siististi myös sahat, polttoaineet ja öljyt.

    https://www.is.fi/autot/art-2000006342238.html

    Gla Gla

    Ei taida saha ilman laipan irrotusta Fordin kaukaloon mahtua. Minä olen hankkinut Prismasta muutamalla eurolla (vai olisiko maksanut jopa kympin) muovisen laatikon, johon voin laittaa tavarat, joista on vaarana valua jotain. Tuollaisen kaukalon paikalla on vararengas, kaapelit yms. tarvikkeet, eikä tilaa hukkaannu koteloinnin reunoihin.

    Noista valmiiksi ajatelluista asioista tulee mieleeni vitsi (vai oliko sittenkin tosijuttu?) avaruuskynästä, jonka kehittämiseen amerikkalaisilta kului x milj.$. Kosmonautit käyttivät lyijykynää.

    Ihan ainutlaatuinen ei Fordin varuste kuitenkaan ole. Jossain (katumaasturissa?) oli jo 20 vuotta sitten irroitettava muovikaukalo pohjalla ja jossain (toisessa?) autossa käännettävä lattiamatto. Toinen puoli oli kangasta, toinen jotain vettä paremmin kestävää materiaalia.

    Itselläni on tavaratilan pohjan suojana kangaspintainen, kumipohjainen muotoon leikattu lattiamatto. Maksoi rautakaupassa ehkä 15 €, kun otin sen verran pelivaraa, ettei mene pilalle koko matto ensimmäisestä väärin leikatusta kohdasta.

     

    Gla Gla

    Tarkennetaas hiukan, kun tuohon on hauska takertua.

    IS: ”Kyseessä on MegaBox-nimen saanut monikäyttötila, jonka syvyys on 30 senttimetriä. Leveyttä MegaBoxilla on 76 ja pituutta 75 senttiä.
    Fordin mukaan MegaBoxissa voi kuljettaa pystyasennossa epävakaita, noin 11,5 senttiä korkeita tavaroita, kuten esimerkiksi kasveja tai golfbägiä. Kun MexaBoxin kansi on kiinni, niin tilaa voi käyttää esimerkiksi likaisten urheilutarvikkeiden tai kuraisten kumisaappaiden kuljettamiseen.

    Kalastussaaliin voi ainakin teoriassa kuljettaa kotiin MegaBoxissa, sillä laatikon synteettinen pinta kestää vettä, jonka voi laskea pois pohjassa olevan tulpan kautta.”

    Kuvan perusteella hiukan epäilen noita mittoja, mutta se on minun ongelmani. Jos laatikon mitat pitää paikkaansa, tavalliset 30…50 cc sahat ilmeisesti mahtuu ainakin, kun hiukan kääntää kulmittain. Korkeus on kansi kiinni laitettuna tiukka ja jos tuollainen aukko tavaratilassa on ilman kantta, paljon muuta tavaraa ei vieressä kuljetetakaan.

    Miksi epävakaiden tavaroiden korkeus rajoittuu 11,5 senttiin, sitä en ymmärrä. Aika havoin kasvit ja golf-bägit ovat tuon kokoisia. Taitaa tarkoittaa korkeutta kattoon 115 cm. Toivottavasti on hyvät koukut liinoja varten, että pysyy tavarat pystyssä. Golfista en mitään ymmärrä, mutta pitääkö bägit kuljettaa pystyssä ja montako bägiä poteroon mahtuu?

    Kalansaalit kaukaloon ja kotona letkulla vettä perään, jos ja kun muovipussi on vuotanut? Tai sahan teräketjusäiliö. Kovin vaikuttaa työläältä tuon puhdistaminen, ellei sitä saa irroitettua ja huuhdeltua pihalla. Silloin taas tulppa on täysin turha.

    Hauskinta tuossa on markkinointia varten keksitty nimi tavaratilan syvennykselle. Voin kuvitella, miten hilpeää on porukalla ollut, kun tuota on ideoitu. Autokauppiaan tehtävänä on yrittää pitää naama peruslukemilla, kun ostajalle MegaBoxia esittelee.

    Visakallo Visakallo

    Gla:lle näyttävät uudet autot edelleen aiheuttavan ahdistusta. Aivan näppärä ominaisuus Fordissa kuitenkin. Olen melko varma, että toiset seuraavat perässä. Voi löytyä kohta jopa Toyotasta ja Volkkaristakin. Varapyöriä ei enää juurikaan autoissa ole, joten on aivan järkevää ottaa tila tällä tavalla uuteen käyttöön.

    Gla Gla

    Ei tuo ahdistanut millään lailla, päinvastoin. Keskimääräistä hauskempi juttuhan tuo oli! Ei sinun kannata siitä huolestua, että olen ratkaissut likaisten tavaroiden kuljetustarpeen ajat sitten ilman Fordin markkinointiosaston apua, eikä siitä, että markkinointi, jossa keksitään ongelma ja siihen ratkaisu, on minusta varsin huvittavaa. On muuten suoraa sukua jatkuvan kasvatuksen markkinoinnille.

    Jos käytännöllisyyttä haetaan, varapyörälle kannattaa jättää tilaa, vaikka sen styroksiiin pakatulla kompressorilla tai muovikaukalolla täyttäisikin. Mutta oikeassa olet, monissa uusissa autoissa tuo tila on hukattu johonkin muuhun kuin vararenkaan tarpeeseen. Ilmeisesti suurten markkinoiden tiepalvelu toimii nopeammin kuin meillä kymmenien kilometrien päässä lähimmästä pikkukaupungin taajamasta, jossa ei edes merkkihuoltosidonnaista sopimushinuria ole, vaan se lähtee liikkeelle 50-100 km:n päästä.

     

    Puuki

    Golfbäckissä oleva aikuisten draiveri ei sovi pystyyn tuohon monttuun. Muutenkaan ei olisi juuri järkeä tunkea bäkiä pystyyn tuohon koloon. 11,5 cm:n kukkaruukku (tai 115 cm kukka) siinä voisi hyvinkin kulkea pystyasennossa.

    Kolo tasaisen peräkontin lattian alle on jo keksitty aikoja sitten. Mutta Fordin kolo on kyllä tavallista syvempi ja vedenpitävä.

    Visakallo Visakallo

    Kaupunkimaasturi valittiin vuonna 2005 vuoden turhakkeeksi Suomessa. Sen jälkeen niiden myyntimenestys onkin ollut historiallisen hyvää lähes joka puolella maailmaa.

    Gla Gla
Esillä 10 vastausta, 6,471 - 6,480 (kaikkiaan 24,488)