Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 691 - 700 (kaikkiaan 23,786)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Tuohon Puukin kommenttiin mopoista, että tekniikka kehittyy, kun nykyajan mopolla pärjää hienosti. Ellei pärjää, on kuskissa vika.

    Jätkä

    Pitää myös muistaa, että: ”Ei mopolla mahdottomia”.

    Ja ”Ei mopolla moottoritielle”.

    Jätkä

    Jeessi:”-No joo, Kiiassa ei arvo ole alkuunpäällekkään sellainen että siitä kannattaisi murehtia. Tyhjäst on paha nyhjäst joten präkää sie öljyillä vaan. Huolto kuitenkin on aika monipuolinen määrä eri tarkastuksia ja sinällään myös auton arvoa ylläpitävää. Ilmoituksissa yleensä kyllä mainitaan löytyykö autoon huoltokirjamerkinnät.”

    KIA:lla on melkoinen valikoima erilaisia vaihtoehtoja. Katsoin yläpäästä perusvarusteltu KIAStinger alkaen 58900 €.

    Peugeotilla 3008  Activa Pure Tech 139 27308 €.

    Kun Jeessillä levy jää päälle, niin se on päällä, vaikka neula on kulunut lähes olemattomiin.

    Muistaakseni Jeessi itki Volkkarinsa kohdalla sitä, että ei oltu huollettu eikä käytetty kunnon öljyjä, eikä öljyä vaihdettu koko sinä aikana kun hän sillä ajoi. Niin ne käsityket muuttuvat, vai onko se vain sitä takinkääntöä?

    Gla Gla

    Moottoritietä ajan lähes päivittäin, enkä mistään ole joutunut luopumaan.

    Muutenkaan en tiedä, mistä olen jäänyt paitsi. Jos jotain, ehkä ylisuurista bensalaskuista ja muista turhista kustannuksista korkeintaan.

    EDIT: osa tekstistä poistettu

     

    jees h-valta

    Jätkän dementia jo pahaa laatua. Kyllä volkkaria huollettiin minun aikana ihan ohjelman mukaan. Sitä ennen en tiedä. Ja kyllä Peugeotilla uusia isojakin autoja on mallistossa. Nytkin tulee aika komeakin peli jonka hintaa tosin ei vielä ole julkistettu. (Katso taas Ilta-Sanomien autolööpit).Kyllä siellä Lahden moottoritielläkin tuppaa sitä vasenta kaistaa aika paljon joutua käyttää kun niitä alisuorittajia siellä oikealla on jatkuvasti.

    Jätkä

    Itse olet maininnut jakopään rutinoiden syyksi huonon voitelun.

    Moottoriten ideologia ei näytä valkenevan Jeessille. moottoritiellä oikea kaista on tarkoitettu luiikenteelle ja vasen kaista on ohituskaista.Moottoritiellä saa ajaa vaikka kahdeksaakymmentä olematta alisuorittaja. Se ei ole mikään kilparata.

    Kun jatkuvasti yrität morkata kaukoidän autoja, niin viimeksi aliarvioit KIA:n arvoa. Kuitenkin sinu kansanautosi (Harjavallassa jo kaksi kpl) on huomattavan halpa Moneen KIA:an verrattuna. Ja jos otetaan uutena samanhintaiset Pösö ja KIA, niin Pösön hinta käytettynä viisvuotiaana on tuskin puolet siitä, mikä on KIA:n hinta. Vaikka molempia olisi huollettu (Pösöä korjailtu)  Palinilla.

    EDIT: tekstiä muokattu

    jees h-valta

    Voithan sinä noita uskotella (ihan itelles) mutta ei se aivan noin kyllä ole. Ja mistään rutinoista en muuta tiedä kuin ihka siun omasi. Siellä VW:ssa paloi moottorin häiriövalo joka johtui jakopään venyneestä ketjusta ja se kyllä saattoi johtua edellisen omistajan huonosta huollosta. Josta olen kertonut muitakin esimerkkejä joissa on tullut volkkarien koneisiin jopa jakopään vaurioitakin. Kun on vaihdettu huonoja öljyjä. Esim eräs edustaja joka teki ”halvan” huollon ammattikoululla ja sen jälkeen koneremontin.

    Tolopainen

    Ostit volkkarin ilman huoltokirjaa, kun halvalla sai. Eikä vaihto onnistunut kuin liikkeeseen josta kiesi oli ostettu.

    Gla Gla

    Ei Volkkarin jakopään ongelmat mistään öljystä johdu. Kyse on tyyppiviasta. Pienemmissä koneissa ongelma poistui, kun tehtiin uusi moottori hihnalla. Isoista en tiedä.

    Jätkä

    Ketjujen valmistajat eivät pysyneet kehityksen mukana, taikka sitten VAG polki hinnat niin alas, että parempaa ei saanut.

Esillä 10 vastausta, 691 - 700 (kaikkiaan 23,786)