Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,121 - 7,130 (kaikkiaan 24,330)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    No nyt alettiin paukutella henskeleitä varsinaisen avustusrahan suuruudella.

    MYEL rahoitetaan melko puhtaasti palkansaajien maksamilla veroeuroilla, eli edelleenkin suoraan valtion kirstusta kustannetaan eläkkeistä pyöreästi 80 %.

     

    Visakallo Visakallo

    200 000 euroa olen itsekin eläkemaksujani maksanut, joten se siitä henkselien paukuttelusta. Paljonko te olette itse maksaneet?

    Visakallo Visakallo

    Tiedättekö muuten, mikä on maailman lyhin tie?

    – Se vie toisten vähättelystä kateuteen.

    Jätkä

    Visa. Sinä siis saat Myel-eläkettä millin, – jos elämää riittää niin pitkälle.

    Muistaakseni täällä on vähätelty asumistuen saajia ja kadehdittu mm. Kojamon hirmuisia vuokratuloja …

    Visakallo Visakallo

    Kyllähän tässä tosiaan aiotaan elää satavuotiaaksi ihan kiusallaankin, – tai sitten ei. En minä ainakaan ole vähätellyt asumistuen saajia, päinvastoin. Kojamon suurelta osin verovaroilla rahoitetut lähes verovapaat tuotot omistajilleen ovat tosiasioita aivan samalla tavalla kuin meidän kaikkien eläkkeetkin.

    Entäs se minun esittämäni kysymys?

    Tolopainen

    Jätkällä kestää nyt hetken, kun tekee laskelmat maksamistaan eläkkeistä. Olen jo saanut maksamani eläkerahat takaisin eläkkeenä.

    Puuki

    Kukaan ei ole tietääkseni vähätellyt asumistuen saajia . Kojamo on firma eikä yksit.henkilö ja sitä saakin arvostella epätasa-arvoisesta toiminnasta tai oikeastaan sen lähes verottoman toiminnan mahdollistajia ja nyt vielä lisätuen myöntäjiä hyvin toimeentulevalle firmalle  pittääkin arvostella.

    Visakallo Visakallo

    Maatalousyrittäjistä itsestään johtumaton yhteiskuntakehitys johti siihen, että eläkeläisten määrä ylitti jo aikaa sitten yrittäjien määrän. Suhde on tällä hetkellä 115 000 myel-eläkeläistä / 80 000 maatalousyrittäjää. Viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana eläkemaksut ovat nousseet aivan kunnolla. Jos itsestäni puhutaan, keskimääräisesti minulla olisi myel-eläkevuosia edessä alle kymmenen. Jos lasketaan 48 vuotta maksamilleni eläkemaksuille edes muutaman prosentin tuotto, maksamani maksut kattaisivat eläkkeeni. Jos elän keskimääräistä kauemmin, siltä ajalta eläkkeeni maksetaan toisten selkänahasta.

    Tolopainen

    Minäkin olen myeleläkeläinen, koska suomalaisessa järjestelmässä koko eläkkeen maksaa yhtiö, johon on viimeksi maksanut eläkemaksua riippumatta eläkkeen suuruudesta. Tuon takia eläke tulee päivää myöhemmin kuin työeläke muuten maksettaisiin, koska Mela välittää Ilmarisen maksaman eläkkeen. Tämä vääristää tilastoja luultavasti aika huomattavasti.

    Rane

    ”Kukaan ei ole tietääkseni vähätellyt asumistuen saajia . ”

    Ehkä joskus on tullut vähäteltyä tuota Jätkää mutta en silloin tiennyt hänen saavan asumistukea.

Esillä 10 vastausta, 7,121 - 7,130 (kaikkiaan 24,330)