Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,611 - 7,620 (kaikkiaan 24,338)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Mitä väliä on sillä, paljonko olen ajanut? Jos laajennetaan tarkastelua sunnuntaihin saakka, 62 km on nyt kasassa. En ymmärtänyt myöskään South park-rinnastusta.

    Jessellä vaikuttaa olevan huono jakso, kun joka asiaan pitää tökkiä jotain negatiivista. Olisiko viikon tai parin nettiloma tarpeen? Itse aloit puhua pyöristä ja nyt minä olenkin se joka vääntää.

    jees h-valta

    Itseasiassa olen edelleen kirjoilla ihan samassa firmassa kuin ennenkin ja kuittaan tässäkin kuussa aika nohevat kesälomapalkat ja lomarahat. Joten nou-hätä! En ole vielä tehnyt oman liikkeen eteen mitään koska kesälomakk. haittaa senverran voimallisesti. Ja pitää edelleen katsoa millä maakunnan menolla syksyyn lähdetään esim. koronan suhteen.

    Per Ä Reikäs

    On se h-valta

    Tasa-arvo/siveellisyys?

    Metsuri motokuski

    Eipä taida putkiliikettä harjavaltaan syntyä jessen toimesta.

    Jätkä

    Olen joskus ihan aikani kuluksi seurannut  Telkkarista ohjelmaa : Wheeler Dealers, jossa usein hieman huonommallakin pidolla olevia arvostettuja autoja ostellaan, kunnostetaan ja lähinnä entisöidään, vaikkakin myös osaltaan päivitetään.

    Huvittaa hieman, kuinka poikkeuksetta tuossa kunnostus / huoltovaiheessa tulee jatkuvasti esiin yhden autonvalmistajamaan tuotteiden kohdalla laadun ylistäminen. Kyllä Englantilaisiakin autoja mainostetaan, mutta ei juurikaan laadun osalta. Saksalaisia autoja silloin, kun ne on Amerikoista ostettuja – Päivitetään Eurooppalaisilla osilla, jotka ”Ovat paljon kauniimpia ja laadukkaampia kuin jenkkilässä kokoonpanotehtaassa asennetut erinäköiset osat, esim puskurit jne”

    Mutta Saksalaiset autot ovat poikkeuksetta olleet myös ajo-ominaisuuksiltaan verrattomia.

    Olisiko siinä hieman asennepuolen ominaisuutta, mutta nuo ammattilaiset eivät ole esim Ranskiksia ainakaan laadun osalta ylistäneet, eikä tavallisia Italialaisiakaan. Urheiluauton tapaiset ovat sitten eri juttu, mutta ihmettelin esim Volkkari Golfin saamaa yletöntä suitsutusta – Siitä tosin myös maksettiin hyvää hintaa, eli ostajakin oli samaa mieltä.

    Tolopainen

    Vanhoja automalleja voi kunnostaa, mutta kenen kannattaa kunnostaa nykyisiä. Esim. sähköpuolen osat maksaa maltaita ja ne pitää voida ohjelmoida väylään. Ei onnistu kaikilta nyrkkipajoilta. Autoista on tullut entistä kalliimpia ylläpidettäviä kun ikää tulee lisää. En missään tapauksessa ostaisi yli 150000km ajettua nykyautoa. Minkään osan vaihto ei enää onnistu yhdellä korjaamokäynnillä, järjestelmään tulee helposti virhe.

    Jätkä

    Ohjelmointi ei ole mikään ongelma, kun vain on pajan nurkassa tietokone, jossa on ohjelmisto. Monesti ne sähköanturit ovat halpoja ja helppoja vaihtaa, kunhan vaan löytää sen viallisen ja vastaavan osan…. merkkihuollossa on kyllä valmiudet omiin merkkeihinsä, mutta yleiskorjaamolla voi olla hieman hakusessa.

    Esim juuri saksalaisissa autoissa on ollut jo pitkään tekniikka, jolla voi vikakoodit lukea ja ainakin nollata ilman erityistä tietokonetta. Saksalaisethan ovat keksineet kaiken. Jeessi yrittää keksiä samoin kaiken, mutta uudestaan – eikä vielä ole onnistunut…

    Metsuri motokuski

    Tuo on kyllä totta. Autojen toimintaan tarvitsema elektroniikkaan tietokonekapasiteetti on aika pieni. Autot ovat onneksi pääosin ohjattu samalla järjestelmällä eivätkä päivity niin kuin nykyiset käyttöjärjestelmät.

    Ongelma varmaan tulee siinä vaiheessa kun nämä boksit alkavat olemaan käyttöikänsä päässä. Niiden korvaaminen uudella maksaa maltaita. Toinen ongelma on sitten johdotus kun esim nykyisten autojen parkkivalot ja suuntavilkut ovat samassa lampussa mutta väri vaihtuu vain sähkötaajuutta muutamalla. Kun johto vioittuu niin mikä sitten. Se on varmaan totta että autojen käyttöiät lyhenee ja vanhempien autojen vaihtoarvo romahtaa.

    Visakallo Visakallo

    Suomesta tulee yhä enemmän vanhojen autojen hautausmaa, sillä nyt Saksa tukee entistäkin enemmän sähköautojen hankintaa. Nyt sellaiseen voi päästä kiinni jopa täysin ilman rahaa. Uusien autojen myynti on Suomessa nyt historiallisen pientä, mutta käytettyjä autoja tuodaan tänne yhä enemmän.

    Menninkäinen

    Johdotuksen suhteen uudet autot yksinkertaistuu. Tuon ajovaloumpion saa toimimaan periaatteessa neljällä johdolla. Jännitteen syöttö, maa ja väylä (2johtoa). Sillä saa toimimaan parkkivalon, lyhyet, pitkät, päivä ajovalot, vilkun, korkeussäädön ja sivukäännön. Jää aika paljon johtoja pois. Ja jännitehäviö herkkiä johtoja on vain kaksi verrattuna perinteisesti tehtynä jolloin kaikki ovet. Yleensä sitä ei kuitenkaan tehdä sillä pelkällä 4 johdolla kun kaikessa on varmistusta jos johonkin tulee vikaa.

     

Esillä 10 vastausta, 7,611 - 7,620 (kaikkiaan 24,338)