Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 24,517 vastausta, 152 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 31 minuuttia sitten Avatarvmt toimesta.
Esillä 10 vastausta, 8,171 - 8,180 (kaikkiaan 24,519)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Kyllä AJ sen tietää, että nuorempana kaikki oli paremmin. Tämä korona kyrsii kun ei voi lähteä matkoille.

    Kalle Kehveli

    Jep, takana tulevaisuus, edessä eletty menneisyys.

    Visakallo Visakallo

    Minulla ei ole ollut tässä ajassa valittamista. Asioita on vain laitettu uuteen järjestykseen. Metsää on hoidettu ja kotimaassa ja Balttiassa on päässyt matkustamaan.

    jees h-valta

    Varmasti tämä aika syö meitä kaikkia. Mutta olen myös tavallaan tyytyväinen elämän junnaavan kulun pysäyttämisestä. Minusta ei olisi tullut yrittäjää eikä muuta kuin tylsistynyt eläkkeelle jääjä muutaman vuoden päästä. Nyt olen koko päivän ottanut selvää milloin mistäkin yrityksen aloittamiseen liittyvästä ja siis elänyt täysillä. Tänään tosiaan oli vuorossa kassajärjestelmän arviointi ja liikkeen kalusteiden mietintä ja haeskelu myös netistä. Tukkurilta jo kyseltiin koska starttaan ja joko olen tilin heille avannut. Tämä etenee hitaasti mutta varmasti. Siitä olen tyytyväinen. Kerrankin on aikaa suorittaa jotain ajalle ja kunnolla!

    Mettämakuri

    Hupimatkat lentokoneella pitäisi kieltää lailla.

    Kalle Kehveli

    Turismi kaiken kaikkiaan, voi turhuuksien turhuus.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Käy Tolopainen Uudessa Seelannissa niin ei tee mieli hetimmiten uudelleen lentokoneeseen nousta. Hyviä matkailukohteita on kotimaassakin ja Eurooppaan pääsee autolla/junalla, heti kun on saatu se koronapiikki.

    Tolopainen

    Olishan se mielenkiintoinen maa. Kaikkialle suomalaisetkin ovat lähteneet siirtolaisiksi. Australian läpiajo matkailuautolla olisi myös kokemisen arvoista, koko talven projekti ja sieltä viipyilevä paluu Aasian maiden kautta Suomeen. Siinä meniskin vuosi matkailun merkeissä. Sillä aikaa Jesse harjoittelee täällä yrittämisellä velkaantumista. Kuka mitäkin harrastaa. Monesti noilla pitkään toisen palveluksessa olleilla on liian matala kynnys perustaa oma yritys puutteellisella kokonaisnäkemyksellä. Firman hoitamisesta ei ole hajuakaan.

    jees h-valta

    Saanen nyt huomauttaa Toloppa että perehdyin jopa paremmin kuin moni olemassaoleva yrittäjä. Kävin yrittäjäkoulutuksen ja firman hoitamisesta olen kyllä ollut hajulla muutenkin. Eihän tuossa paljon eroa ole entiseen myyjäntyöhöni, siitä puuttui ainoastaan laskujen eteenpäin lähetys ja reskontra. Väitän että tulen selviämään jopa paremmin kuin pari insinööriä lähituntumalta jotka aloittivat puolitoistavuotta sitten. He ajavat nyt alas toistakin tukikohtaansa eli loppuu vuodenvaihteessa. Töitä kyllä on heillä mutta silti tulee käymään ”kylmät”. Katoavat nk. unhon yöhön.

    Tolopainen

    Juurikin varoittaisin sellaisesta, että pitkäaikainen yritys lopetetaan kannattamattomana ja uusi yrittäjä kuvittelee olevansa entisiä parempi. Ei mitään mahdollisuuksia menestyä. Pitää olla kyllä tosi tumpelo, jos Harjavallassa ei menesty yrittäjänä, siellä on Suomen varakkain työväestö, ostovoimaa on.

     

Esillä 10 vastausta, 8,171 - 8,180 (kaikkiaan 24,519)