Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,501 - 8,510 (kaikkiaan 24,380)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Normaalit huoltotoimet ovat niin yksinkertaisia, että ne pystyy tekemään hyvinkin vähäisellä kokemuksella, kunhan alkukoulutuksen on antanut joku ammattilainen.

    Jeessi on vuosikymmenet ajanut autoilla ja nyt vanhoilla päivillään ensimmäisen kerran eläimässään hän on huollattanut autoa, lähinnä sen peloittelun takia, mitä on saanut lukea täältä, kuinka kaikki menee, jos takuuaikana lyö laimin auton huollon.

    Ei uskalla edes konepeltiä avata, ettei vaan riko paikkoja.

    Luulisi, että tuulilasi on aika hieraantunut, kun pissapoika on suurimman osan ajeluista ollut tyhjänä.

    jees h-valta

    Ei kyllä ole tyhjällä säiliöllä ajeltu. Mutta ei sitä tenulitkua sinne alvariinsa tartte sumuttaa. Ja tuossa autossa kun huuhtelu on tehokasta kun se tulee suoraan pyyhkijöille. Olen kyllä jo vuosikymmeniä huoltanut autot aina merkkiliikkeessä. Citroenista lähtien. Sen jälkeen kaksi BMW:tä ja VW:kin. kaikki merkkiliikkeissään. Nyt tietysti ja jatkuu tämän auton minulla oloajan loppuun asti. En ole niin köyhä että se olisi 400-500:sta elämä kiinni.

    Tolopainen

    Vihreät ovat innostuneita ahdistamaan autoilijoita maassa, jossa on Euroopan vanhin ja pienin autokanta. Tyhjästä on paha nyhjästä. Mummojen ja pappojen pitäisi kustantaa taloyhtiössä sähköautoille latauspaikka , joka maksaa 10k€ osaketta kohden. Sen lisäksi että maksavat muutaman osakkeenomistajan yhtiölainaa, vaikka itse asuvat velattomassa osakkeessa. Kyllä Suomessa tämä yhteisvastuu on viety pitkälle. Vanhukset pääsevät vielä vanhoilla päivillään maksamaan nuorten velkoja ja sähköautoilua, vaikka eivät omistaisi  autoa.

    Suomi on valinnut sosialismin, vaikka Neuvostoliittokin siitä on luopunut. Koko ajan tulee lisää yhteisvastuuta, oppivelvollisuus nousi 18 vuoteen ja alkaa käytännössä jo 6v iässä.                   Kyllä noista yhtiölainoilla täytetyistä tornitaloista tulee vielä onnettomia velkaloukkuja, tulee paljon oikeustapauksia kun osakkeita otetasn yhtiöiden haltuun ja sehän ei ole mikään etu vaan taakka osakkeenomistajille. Yhtiölainat on syvältä, kun ne on nykyisin liian suuria. Kansa haluaa elää leveästi yli varojensa.

    Visakallo Visakallo

    Sähköautoja pitäisi olla 700 000 vuoteen 2030 mennessä. Sipilän hallitus asetti tavoitteeksi 250 000 sähköautoa, sitä kauhisteltiin epärealistisena. Tällä hetkellä täyssähköautoja on alle 7000.

    http://www.aut.fi/tilastot/autokannan_kehitys/sahkoautojen_maaran_kehitys

    Tolopainen

    Vihreät haluavat laittaa kansan kyykkyyn maksamaan uusia kaapeleita ja muuntajia. Sähköautoja ei edes mistään saisi suunniteltuja määriä. Taisi tuossa hömpässä olla mukana kaikki puolueet, kun niin innostuivat. Ehkä nykyaika on liian vaikea poliitikoille, pitäis 4v hallitusaikana pelastaa koko maailma Euroopan maista pienimmillä resursseilla ja huonoimmalla sijainnilla.

    Pitäisi luopua sähköautotavoitteista heti, meille riittää hybridit ja niiden lataus hoituu nykyisiltä lämmityspaikoilta.

    Visakallo Visakallo

    Vaikka EU:n Suomelle annettavat elvytysmiljardit käytettettäisiin nyt pelkästään sähköautojen hankintatukeen ja latausinfran rakentamiseen, tavoite jäisi edelleen vain murto-osaan kaavaillusta 700 000 sähköautosta. Jos tällä tyylillä Suomessa vielä jatketaan, ei seuraavasta pääministeripuolueesta taida olla epäselvää enää kenelläkään.

    Tolopainen

    Sähköautojen hankintaan pitäisi käyttää joka vuosi 3mrd ja lisäksi infran rakentamiseen satoja miljoonia vuodessa, että meidän poliitikkojen asettama sähköautomäärä voisi edes teoriassa toteutua. Käytännössä tänne ei noin paljon autoja mistään saataisi. Tesla tekee nykyisin 400000 sähköautoa vuodessa ja niistä riittää Suomeen muutama sata.

    MaalaisSeppo

    Sähköautoista on nyt ylikysyntää. Kaikki autot, jotka kyetään tekemään, saadaan myytyä. Siis kaikki tukiraha valuu autojen hintoihin. Ilmaston kannalta on sama, mihinkä maahan ko autot myydään. Valtio tukee Suomessakin reippaasti sähköautoilua, vaikka sen vaikutus ilmastoon on 0. Kalliiksi tulevat polittiset irtopisteet.

    Tilanne voi olla toinen 5 vuoden kuluttua. Nyt kannattaisi suunnitella isoja lataushuoltoasemia sähkön kantaverkon läheisyyteen. Sähkö suoraan kantaverkosta, muutoin homma ei kannata, kun siirtoyhtiöt syövät leijonanosan. Taloyhtiöiden jne pakottamisessa latausinfraan ei ole mitään järkeä nykyisessä verkkoyhtiötilanteessa.

    Tolopainen

    Sähköautolla voisi hakea halpaa sähköä latausasemalta  ja käyttää se sitten mökillä tai omakotitalossa. Kantaverkon muuntoasemat maksaa maltaita ja linjat kulkee kaukana taajamista.

    Jos Euroopassa hankittaisiin sähköautoja samaan tahtiin kuin Suomen poliitikot on suunnitelleet. Niitä pitäisi myydä yli 5milj kpl vuodessa.

    MaalaisSeppo

    Kyllä niitä kantaverkkolinjoja menee siellä sun täällä ja lisää tehdään, kun tuulivoimaa pykätään. Tolopaisen viestistä tuli mieleeni, että lataushuoltikselle voisi kiikuttaa muitakin akkuja kuin autonsa. Kiinteistön vaihtoakku ladattavaksi silloin, kun sähkö on halpaa. Siirtoyhtiöt voitaisiin näin ohittaa. Tässä juuri uudelleen organisoidulle Vakelle hommia.

Esillä 10 vastausta, 8,501 - 8,510 (kaikkiaan 24,380)