Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,511 - 8,520 (kaikkiaan 24,195)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Ei meillä eläkeläisillä ainakaan ole aikaa lähteä päivittäin latausasemalle tunniksi norkoilemaan. Kyllä se sähkö tulee piuhoja pitkin ilmaiseksi. Ei sähkön siirto mitään maksa, keksittyä rahastusta. Miten hyvinvointivaltiossa keksitään kaikenlaista ittuilua, että olisi vaikeaa. Hirville pitää syöttää taimikot ja monopolit vie rahat. Pankeille pitää maksaa, että tilillä saa pitää rahoja.

    MaalaisSeppo

    Kyllä uusia bisnesideoita syntyy, kun sähkön siirrossa alkaa liikkumaan enemmän rahaa kuin tuotannossa. Pikalataussysteemit tulevat helpottamaan tankkausta.

    Jätkä

    Jesse:”Citroenista lähtien. Sen jälkeen kaksi BMW:tä ja VW:kin. kaikki merkkiliikkeissään.”

    – Jotain jäi kuitenkin ”Merkkiliikkeen merkkihuollossa” tekemättä sen Volkkari-rievun kanssa!

    En ole niin köyhä että se olisi 400-500:sta elämä kiinni.

    – Luulen kuitenkin, että syy oli auton omistajassa ja hänen Pers` aukisuudessaan

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Maksoin Seatin merkkihuollossa noin 400,- mutta siihen sisältyi tarkastusten lisäksi akun vaihto (takuuseen), jarrunesteiden vaihto ja Haldex-öljyjen vaihto. Ei lainkaan paha, ja ajoturva jatkuu. Nyt on taas rapisevat nastarenkaat alla, talvi saa tulla jos on tullakseen!

    Puuki

    Miten on Seatti pelittänyt ?  Onko haldex-nelivetosysteemi toiminut hyvin liukkailla ?  Nelivedoissa saisi mielellään olla lukko jotta olisi parempi pito myös maastossa.  Jos yksi rengas jää sutimaan, niin veto loppuu yleensä siihen ilman tasauspyörästön lukkoa.

    Tolopainen

    Nelivetoauto ei tarvitse nastarenkaita talvella, kitkat riittää.

    jees h-valta

    Tein kuule Jätkä erittäin oikean liikkeen kun mietein VW:n remontin aivan liian järjettömäksi vanhaan ja isosyöppöön autoon. Kun nyt saa samat ja jopa paremmat ominaisuudet nykyaikaisessa pienikulutuksisessa ja ketterässä ja näppärässä autossa. VW palveli hyvällä huollolla moitteetta meidän ajot sen muutaman vuoden ja sen jälkeen antoi vielä uuteen vaihdossa järjettömän hyvän hyvityksen vammaisenakin. Ei se silti sitä tarkoita että autoon pitää lappaa rahaa ”suokuokalla” vaikka se merkkiliikkeessä huolletaankin. Kyllä siitä yhdestä varoitusvalosta joka kerta keskustelu oli huollon kanssa. Ja aika huolettomasti nekin siihen suhtautuivat. Olivat aika varmoja ettei tule matkamurheita. Mutta loppua kohden tuli katsastustemppuja kun ei enää pysynyt pimeänä ollenkaan. Oli pakko jo luvata katsastusmiehellekkin etten tule enää sitä tarjoamaan vammaisena katsastettavaksi. Privaattiajallakaan. Pienellä paikkakunnalla aina voi jotain sopiakkin mies miehelle-periaatteella. Nyt jo voi sanoa kun on muutama vuosi jo mennyt.

    Visakallo Visakallo

    Eihän ne kojelaudan kaikki varoitusvalot ihan koristevaloja sentään ole. Jesseä silloin jo varoittelinkin moottorin totaalihajoamisen vaarasta, koska silloin oli pari vastaavaa tapausta täälläpäin jo sattunut.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Nastarenkaita en ole itse ostanut enkä osta, ne tulivat auton mukana. En osaa vielä oikein sanoa Seatin talviominaisuuksista, kun viime talvi oli ensimmäinen ja täällä etelässä ei ollut lunta oikeastaan lainkaan. Muuten pidän autosta koko ajan enemmän, mikä lienee hyvä merkki. Ateca on Yetiin verrattuna pirteämpi ja henkilöautomaisempi.

    Visakallo Visakallo

    Nykyiset nastat eivät enää niinkään irtoa renkaista, vaan katkeavat. Siten pelkkä nastan runko ei tahdo oikein jäätiköllä pitää. Tällä menolla taitaa meikäläiselläkin nyt olla viimeiset nastarenkaat alla.

Esillä 10 vastausta, 8,511 - 8,520 (kaikkiaan 24,195)