Keskustelut Puukauppa Ukrainan kriisi vaikutus !

Esillä 10 vastausta, 1,771 - 1,780 (kaikkiaan 6,872)
  • Ukrainan kriisi vaikutus !

    Merkitty: 

    Näkemyksiä , kuinka käsissä oleva kriisi vaikuttaa metsäteollisuuteen ja puuntuottajaan ? Kuinka käy kysynnän ja hintojen ?!

  • Teufelin Zumi

    venäjä on kuin kepu, muistellaan ja halutaan eiliseen, vale ja emävale seuraavat vain toisiaan.

    jees h-valta

    Noista valeista tiedämme vasta muutaman vuoden kuluttua. Kumpi mahtaa enemmän valehdella, Venäjä vaiko EU?

    Jätkä

    Ei ole Venäjän voittanutta – Valehtelemisessa!

    Tolopainen

    Turkin venkoilu Suomen ja Ruotsin Natojäsenyydellä, ei tietenkään johdu muusta kuin Turkin ja jenkkilän heikoista suhteista. Suomi on saamassa F 35 koneita ja niihin pitkän kantaman risteilyohjuksia, mutta turkki ei noita saa, vaikka on NATOn jäsen. Suomi on aseteknisessä mielessä enemmän NATOn jäsen kuin Turkki. Virokin vasta haaveilee saman tasoisesta puolustuksesta kuin Suomeen on tulossa, noilla aseilla voi osua syvälle Venäjän alueelle. Venäjän agressiiviselle valloituspolitiikalle on lyötävä luu kurkkuun ja se onnistuu vain tehokkailla aseilla ja valmiudella niiden käyttöön. Uhan pitää tuntua Kremlissä saakka.

    jees h-valta

    Toloppa kyllä oikeassa mutta ei myöskään pidä olla rähmällään EU:n pakoteopolitiikkaan. Kun sitä ei ole isot EU:n johtovaltiotkaan. Meidän oman kansan kurjistaminen pakotteiden ehdottomuudella tuo poliittista epävakautta ja kansaa kaduille aivan lähi vuoden aikana. Kun hallitus meillä vaihtuu on pakko taas ajatella kansaakin ja sisäpolitiikassa loiventaa kansan kurjistamista.

    Metsuri motokuski

    Eikös meille ole vakuutettu että venäjän kauppa on ollut aika vähämerkityksellistä yritykselle.  Öljystä on tullut 20 % Venäjältä joka on helppo korvata. Kaasu on lähinnä kaakonkulman murhe ja sekin hoituu uudella terminaalilla. S – ryhmän kauppa on muutamia prosentteja. Taitaa metsäkonesektori olla se joka eniten kauppaa kävi Venäjälle. Suurin vaikutus taitaa olla lannotteiden osalta johonka boikotti vaikuttaa eniten.  Se että Suomessa kurjustutaan tuskin johtuu meidän Venäjä politiikasta vaan sodasta johtuvasta maailmanmarkkinoiden hintojen noususta. Ei siitä etteikö tavaraa saa.

    Visakallo Visakallo

    Liikennepolttoaineiden hinnannoususta eurolla Suomessa ylivoimaisesti suurin osa johtuu kotimaassa tehdyistä sekoitevelvoite- ja veropäätöksistä. Raakaöljyn hinta on jo hyvän aikaa sitten tasaantunut sadan euron tuntumaan, eli sen vaikutus nykyisessä polttoaineiden hinnassa olisi vain parikymmentä centtiä. Loput 80 centtiä on täysin kotoperäistä.

    Puuki

    Ehkä se on niin että, kun energian hinta on noussut yleisesti, niin myös l-polttoaineiden hintaa on nostettu siinä siivellä.  Päästöjen vähentämisestä kun on lisätty polttoaineisiin biolaatuja pitäisi palkita alennuksella eikä rangaista suuremmalla ostohinnalla.  Akkuautoistuminen ei kovin paljon lisäänny tekemällä polttomoottoriautoilu entistä kalliimmaksi.  Päästöjen vähentämisellä ei  voi akkuautoja puolustella muuten kuin ehkä paikallisesti  kaupunkien keskustoissa , kun kok.päästöt on samaa luokkaa niilläkin.

    Tolopainen

    Energiaa on tarjolla rajattomasti auringosta, se ei ole ongelma. Kasvun ja kulutuksen rajat tulevat vastaan aika nopeasti maapallon metalli-ja mineraalivarojen loppumisena. Fosforia ja kuparia riittää enää muutamaksi kymmeneksi vuodeksi. Nykyinen väestömäärä on maapallolle aivan liian suuri, kyse on miljardien liikaväestöstä. Ihminen on rotan kaltainen tuholainen, ei mikään luomakunnan kruunu. Vaikka ainoana elinlajina tajuaa oman olemassaolonsa.

    Eipä tuo maakaasu ole Suomessa minkäänlainen ongelma Baltiasta tulee putkikaasua ja useita terminaaleja on jo LNG:lle. Lisäksi se voidaan monissa käyttöpaikoissa korvata kevyellä polttoöljyllä.

    Visakallo Visakallo

    Taitaa olla lentokoneiden varaosat jo vähissä Venäjällä:

    https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008906351.html

Esillä 10 vastausta, 1,771 - 1,780 (kaikkiaan 6,872)