Käyttäjän Anton Chigurh kirjoittamat vastaukset
-
Mitäs se huitu sanoikaan:
”Myyrien kannanvaihtelut Suomessa ovat voimistuneet huomattavasti viimeisen puolentoista vuosikymmenen aikana. Tämä on johtanut myyrien aiheuttamien metsätuhojen määrän vahvaan kasvuun.”
Tuo on kerrottu huitun toimesta henttosen valvonnassa 2011. Tarkoittaa sitä, että vuoden 1996 JÄLKEEN myyrätuhot ovat kasvaneet vahvasti.
”Esimerkiksi talven 2005/06 aikana myyrät aiheuttivat 2500-5500 ha:n tuhot metsäpuutaimikoissa. Vastaavat luvut seuraavan myyrähuipun jälkeen keväällä 2009 olivat jo 18000-20000 hehtaaria. Myyrien aiheuttamien taimituhojen määrä on suoraan riippuvainen myyrien määrästä.”
Yksi niistä opetuslapsista on Matti Kärkkäinen, jonka älylliset resurssit riittävät tajuamaan kupletin juonen.
Tuossa ”antonin pojan” epätoivoisessa vuodatuksessa on kysymys vain ja ainoastaan surkean lumikkohypoteesin hysteerisestä puolustamisesta.
Kisi antoi pojalle (Iron Man) nimen ”raivo-ori” jossakin lukijoiden kuvat ketjussa. Minä sitten vähän kannustin, niin eikö vaan poika vetänyt herneet sieraimiinsa.
Holtittomasta, tuhoisasta sorkkaeläinlaidunnuksesta on puhuttava, sillä vaihtoehto on vaikeneminen, johon juuri nämä edellisen kommentoijan ( metsuri-motokuski) kaltaiset barbaarit tietoisesti ja järjestelmällisesti tähtäävät.
Tälläkin palstalla tuo sakkakupin pohja on alkeispsykologisella manipuloinnillaan saanut muutamia joskus ihan järkevänoloisiakin kääntymään itseään vastaan.
Muutama on jopa sepustellut neitimäisesti: ”Jokohan minä olen tuosta sorkkaeläinlaidunnuksesta liikaakin kirjoittanut”.
Ottakaa reppanat vaarit ja muut tanelit ihan itse itseänne niskasta kiinni ja ryhdistäytykää.
Der Steppenwolf
Hirvi ei ole metsälaji, vaan avosoiden ja tuntureiden.
Sukupuuttoon aikoinaan tapettu jäkälää syövä metsäpeura on metsälaji, josta ei ole haittaa puuntuotannolle eikä ekosysteemille.
Hirvi tulee tappaa sukupuuttoon metsistä.
Se mottikisa tapahtuu 1960 kylväytyneessä männikössä, jossa kasvavat ne kisapuut siellä väleissä.
Sen männikön olen pystykarsinut 70-80-luvuilla. 2007 huippusuhdanteessa niistä tarjottiin 90€ kiinnolta.
Tämä naurettava juttu on uusi wincapita, jonka kailajärvenä hääräsi lahtonen. Typerimmät lähtivät mukaan. Wincapitaanhan ”sijoitti” jopa entinen puolustusvoimien komentaja heklunttikin.
Samanlaisia surkimuksia kuin ovat lumikkohypoteesiuskovaisetkin.
Tällä hetkellä moni luulee tietävänsä, mutta korholan tapaamisen jälkeen tietääkin vain luulleensa.
Pyydä perätilassa syntynyt äiteetäsi pyyhkimään vaahto suupielistäsi.
Metsäpeura syö talvella jäkälää ja varpukasveja. Haavalla ei eläisi enemmän eri lajeja kuin muilla puulajeillamme yhteensä, jos susi ei olisi havumetsävyöhykkeen tärkein laji.
Himasen mukaan ekologinen velkamme on 150%. Ja kasvaa koko ajan.
Tässä maassa tapettiin 1850 lähes 700 sutta. Metsäpeuroja oli laumoittain havumetsävyöhykkeellä ja hirvet olivat tuntureilla ja soilla, kuten niiden kuuluukin olla. Riittävä susikanta takasi elinvoimaisen metsäpeurakannan.
1880 täällä tapettiin vielä 293 sutta. 1930 enää 2, eikä enää ollut yhtään metsäpeuraa.
Metsäpeura on täysin susista riippuvainen. Ja havumetsävyöhykkeen hirvettömyys.