Käyttäjän Anton Chigurh kirjoittamat vastaukset
-
Onneksi olemme EU:ssa, jossa on yli 500 miljoonaa asukasta. Siitä määrästä näkyy löytyvän muutamia, jotka ymmärtävät ekologian perusteet.
Mitkähän ovat ne perätilan mainitsemat vahingot? Sekö, että sudet pitävät sorkkaeläinkannan niin pienenä, että ei tule taimituhoja? On siinä kärsimystä kyllä kerrakseen. Aivan sietämätöntä.
Tässä maassa on jokaiselle susilaumalle keskimäärin 1,5 miljoonaa hehtaaria maata. Kun se lauma tappaa sen jokaviikkoisen hirvensä, se oleilee sen viikon muutaman kymmenen neliön alalla. On siitä valtava haitta ja tungos on kauhea.
Kyllä 6tukki on tajunnut kupletin juonen.
Tuohon Miisun vuodatukseen voisin jotain sanoa, mutta tietyistä syistä olkoon.
Mutta mitä siellä pihtputtaalla tapahtue (e-h)?
Mitä muuten neiti yrittää vihjailla (…s..us)?
Kiersit siis kuorimakonnee mukana, tuosta viikosta en tiijä yhtää mittää, oun liija mualaene.
Miisu nyt on minua potkinut jostakin käsittämättömästä syystä jonkin aikaa, mutta tuo puuntakuinen paljon kauemmin. Miisun tiedän naiseksi.
Minulle oli yllätys, että tuolla aritermillä joutuu polttamaan lähes haketta. On työläs peli.
Tässä pirtissä on tilaa parille uudellekin rouvalle, eli en lähde tästä mihinkään. Vanhan voit kyllä viedä, jos kerran mukaasi haluaa.
Pidothan vain paranevat yhdistysten jäsenillä kun nenästävedettävät ”pääsevät” puunostajien ilmaisia etuja nauttimaan.
Ensimmäinen askel tuolla tiellä on se, että ajetaan hirvikanta samalle tasolle kuin se oli 20-luvulla. Ja se muuten tullaan vielä ajamaankin.
Tuo leimaus on minulla kesäinen vapaa-ajan harrastus. Siinä joskus sihtaillaan jossakin puskassa pitkäänkin erilaisia vaihtoehtoja ennenkuin leimaussauva alkaa heilua. Leimaan tietenkin niin, että leimat näkyvät joka puolelta. Silloin näkee metsän niinsanotusti puilta.
Näkyy muuten olevan tarjolla myös fluoresoiva leimausvärikin tuohon sauvaan.
Olen leimannut tuolla sauvalla puolenkymmentä hehtaaria isopuustoista ensiharvennusta, josta lähtee about 1000 runkoa/ha, ja väriä on siihen kulunut 2,5 litraa (kävin tarkistamassa sahojen huoltohuoneessa).