Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,091 - 1,100 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Rane tuolla edellisellä yritti kait jotain satiirista heittää. Mutta totuuksiahan niistä kehkeytyi paitsi nyt ei kait Kemeraa kannata hylkiä. Sillähän on mukava ennakkoraivailla nuoria metsiä hakkuukuntoon. Noi muut ovat hyvin toimivia ohjeita joilla on tehty elämäntyö joka on tuottanut varmasti ja hyvin ja asiat ovat aina hoituneet. Edunvalvonnasta senverran vielä että kaksi mummelia on ilman edunvalvontaa hyvin saatu päätepistettä kohti. Toinen jo ylikin mutta toinen vielä viis vaille. Ei ole tarvinnut taistella minkään edunvalvojan kanssa vaan olemme omalla harkinnalla saaneet loistavasti asiat hoidettua. Joskus on hiukan joutunut enemmän juoksemaan kun muistisairas oikein sääti mutta kaikista selvittiin. Nyt on jo taantunut helpoksi hoidokiksi ja kotihoito käy kolmasti päivässä katsomassa että lääkkeet ja syöminen tulee joinkuin hoidettua.

jees h-valta

Syystä ettei kaukolämpöfirmoja kiinnosta pienasiakkaat olemattomalla kulutuksellaan. Polttopuun kysyntä mihinkään romahra vaan jatkuu entistä varmemmin. Ihmiset sentään vielä jotain oppivat nk. kantapään kautta.

jees h-valta

Jean S ja  A.J. tuosta haavastakin..

Otan kantaa senverran että haapa onkin päätehakkuutavaraa kun muita vasta ensiharvennellaan. Jos se luontaisena on jossain vitikossa ja ikä kaikilla sama on haavasta helppo tehdä metsä. Joka sitten 25-30 vuotisena luontaisenakin voi päätehakata. JOS haapa on hyvässä kasvupohjassa ja JOS sitä ei ole hirvet syöneet.

jees h-valta

Velaton yritys on hiukka hyvä maksamaan veroja joten olen kiitollinen mehtäukolle jos sattuu jotain myytävää metsästään löytämään. Verot yhteiskuntaa ja loisia pönkittää. Edunvalvonta on NIIN kaksipiippuinen juttu ettei aivan tarkempaa syyniä ehdoista olisi syytä laistaa. Saattaa olla aika nopeaan melkoisen pienillä tuloilla syytä oppia pärjäämään. Vintti pimeämpänäkin saattaa olla tarvetta kapitaalille. Kaikkeen joudut silloin neuvottelemaan edunvalvojan kanssa saatko vai et. Yleensä et. Oma kapitaali on nk. varmassa tallessa. Kituuta siinä sitten loppuikänsä muutamalla vaivaisella huntilla. Ja oikein huonolla tuurilla ”edunvalvoja” vie kaikki.

jees h-valta

Suorittavalla jäänyt sama levy pyörimään. Minulla tehtiin kakkosharvennus juuri hiljan e-puuhakkuun alalle ja tavaraa lähti ihan mukavasti eikä kuusitukkikaan ollut mikään harvinaisuus.

jees h-valta

Minulla vain tuppaa nyt käymään niin että ostajakumppani maksaa kesähakkuun hinnan ja koneet tulee samaa kyytiä perässä hakkuulle. Hiukan nyt Rauman sahan myötä tahti muuttunut. Mutta hienoahan tämä.

jees h-valta

Tolopan uusia Nato-liittymäsäännöksiä tuskin tarvii täällä tuon enempää kommentoira. Jokainen tietää että Turkin ja Unkarin ratifiointi tarvitaan. Kumpikaan ei turhia kiirehri. Kiristys kuuluu molempien maiden vakiotapoihin. Mitä sotaintoiseen keskusteluun täällä tulee voin vakuuttaa että ihan oman mielenterveytennekin vuoksi voisitte lakata märehtimästä kun ette näytä mitään tajuavan koko sodasta.

jees h-valta

Onhan niitä tapoja ja uskomuksia. Itse olen alkanut nk. puhtaalta pöydältä metsän omistamisen enkä pitänyt sitä ollenkaan huonona. Saa itse miettiä asiat ja toimet rauhassa ja käyttää sitä harmaata maalaisjärkeä. Miksi ei seuraava polvi saisi tehdä samoin? Minulla tuo on ollut onnistunut kasvustrategia metsätaloudessa, varsinkin kun kaikki oli ostoa ja mitään ei ole saanut. Nyt voi huokaista aika mukavalla talouspohjalla metsien tuottaessa joka vuosi tuloa lähes oman mielihalun mukaan. Nuori väki saa aikanaan hyvässä iskussa olevan metsätalouden joten haluan kyllä vielä nauttia tästä aika mukavasta tilanteesta jossa talous helpottaa päivä päivältä velkojen ollessa hyvässä hallinnassa ja elää voi ilman suurempia nuukailuita. Edunvalvontavaltuutuksen suhteen ei kannata liikoja hötkyillä. Jos on omaisia niin kyllähän asioita hoidettua saa vallan hyvin tietyn ajan jälkeen. Metsä ei mitään panikoijaa tarvitse. Aikaa on aina ja runsaasti tarttua niihin toimiin.

jees h-valta

Aika raskassoutuista luettavaa teillä taas tuntuu olevan. Eikö enää mitään muuta kuin tuollainen sotahistoriasta kumpuava älytön mässäily. Alatyylistä lässyä sanoisin. Ollaan niin sota-asiantuntijoita että! Mutta kuten aiemminkin olen maininnut, Nato saadaan unohtaa lopullisesti. Nukke lipputangossa roikkumassa sai Turkin Ardoanin lopullisesti kimpaantumaan. Mitähän Niinistö Sauli mahtaa tuumata kun kuitenkin kiersi sitäkin ”tahkoa” aika aktiivisena.

jees h-valta

Millainen ”totuus” sitten Metsuri motokuskille kelpaa? Minusta on usein niinkin että koko mänty tuhoutuu kun se paljaaksi syödään. Latvankin katkaisu tekee monen vuoden viiveen kasvuun verrattuna terveeseen taimeen.

Esillä 10 vastausta, 1,091 - 1,100 (kaikkiaan 21,543)