Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Kyllä, moni-ikäinen puusto on rikkaus joka ruokkii omistajaa tasaisella tulolla metsästä. Myös riskit pienempiä tuhojen suhteen.
jees h-valta 16.8.2022, 21:23Täällä ei saa neljääkymppiä enempää.
jees h-valta 16.8.2022, 08:55Jos on liian isoja sähkölaskuja on laiskaper..en vikaa eli sohvaperuna tms. Minua ei ahdista yhtään kun nousua ei voi tulla kymppejä enempää kun puilla lämmitän. Meillä on aina lama-aika ollut kulta-aikaa. Viimeksi ostimme ensimmäisen mökkimme juuri pahimman laman aikaan 13,75%:n korolla Suomen Pankin peruskorkoon sidottuna kolmen vuoden väleillä tehtävillä tarkastuksilla. Kevyesti tuli maksuun ja jo myytykkin sekin mökki.
jees h-valta 15.8.2022, 22:06Eikä aivan pahan hintainenkaan. Muistaakseni myyskentelin noita alle 1500 euron. Ulvilan myymälän loppuaikoina.
jees h-valta 14.8.2022, 08:06Onhan se Lammaisten Energiakin melkein kympin saanut sähkölaskuumme lisää. Ei silti vielä viittäkymppiä/kk. Ja siitä tuskin paljon petraa enää talvellakaan. Yksi sähkön kuluttaja meni kaupaksi eli tuo myynnissä ollut Porin Lassilan mökki vaihtaa lähipäivinä omistajaa. Kun tuote on oikein hinnoiteltu se menee kaupaksi vaikka välittäjä itekkin epäili tilastoihinsa vertaillen. Ja tinkiäkkään ei tarvinnut kuin muodolliset kolme tonnia.
jees h-valta 12.8.2022, 06:08Nyt on kyllä aika röyhkeää ylihintaa havaittavissa. Jotkut myy jo alle kahden euron litrahinnalla mutta esim. meillä H-vallassa ei alle 2,20.
jees h-valta 12.8.2022, 05:57Hyviä ja asiantuntevia lausuntoja TV. Monet allekirjoitan mutta olen edelleen mönkijänkin omistajana sitä mieltä että nelivetotraktori on sujuvampi laite metsätöissä monellakin tapaa kuin mönkijä. Voit esim. avustaa ongelmapuun kaadossa isomman massan turvin. Juontokourassa vie metsästä tien varteen saman tai enemmän kuin mönkijän peräkärrissä. Traktoria pystyy hyödyntämään myös maantiesiirroissa ettei tarvitse erikseen maksaa esim. polttopuiden kotiin ajosta. Kyllä traktori aika vähillä remonteilla menee kunhan ei aivan ikäloppua louskua haali. Hajoaa se mänkijäkin useammin kun töihin laitetaan. Ainakin suosittaisin Hondan vaihteellista. Nuo variaattorit on aika surkeita sinällään.
jees h-valta 12.8.2022, 05:40Pyyntiluvat perustuvat vääriin kantailmoituksiin. Voisi sanoa että huijaukseen.
jees h-valta 11.8.2022, 11:43Eipä ole pakko ottaa lisiä tai bonuksia.( kateellisten kitinää tuollainen. ) Itse olen hyvin tyytyväinen bonus/hinnantarkastusjärjestelmään. Tekevät kuitenkin hiukan varmemmaksi ja sujuvammaksi kaupan teon ja ostajatkin varta vasten meitä sopimusjäseniä varten. Kaikki turhat leimikkolisämaksutkin putoaa pois. Siinä R.R. oikeassa että sopimukset ne on mhy:lläkin kuidun myynnistä sellufirmoille kiintiöiden mukaan. Kyllä se varovaisena pitää.
jees h-valta 11.8.2022, 07:44Miksi aivan yhtä hyvin Ukraina ei voisi olla seuraavan suurvallan nimi idässä? Venäjä voisi ilman sotaakin antaa maa-alueensa ja hallintonsa alisteiseksi Ukrainalle jolloin vanha osaaminen ja loisto palaisivat paljon vähemmällä häpeätahralla. ja länsi-integroituminenkin sujuisi juohevasti siitä eteenpäin. Putin voisi saada vielä hetkeksi pääministerin pestin ja kaikki olis Happy End!