Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 16,571 - 16,580 (kaikkiaan 21,036)
  • jees h-valta

    EU-koalition järkevyydestä olen hiukan eri mieltä A.J:n kanssa mutta siitä olen samaa mieltä ettei Suomen valtion pinnalta tarvitse tuhota enää aariakaan metsää minkään tarkoituksen vuoksi.
    Asutusalueiden metsiin tunkeminen on lopetettava ja vanhat alueet vain saneerataan vähenevään tarpeeseen. Jos joku on liian paha asua matalaksi ja uutta samalle tontille. Saadaan rähjätkin kaupaksi.
    Teollisuusaloja on joutomaa-alueille riittämiin mahti pykätä. Uusia ei tarvita. Pellot riittää ja uutta ei tarvita.
    Metsien arvo pitää nostaa niiden oikealle tasolle.

    jees h-valta

    Ota puuntakunen yhteyttä Arvometsiin niin tiedät hinnat. Minulla on ne sähköpostissani mutten ala toisten taksoja ilman lupaa levittelemään. Mielestäni aivan edulliset kuitenkin.

    jees h-valta

    Onko kantona nyt aivan tosissaan että jos se brittipari ei osta kallista puuta niin meidänkin vain kuuluisi tarjota kallista puuta?
    Miten kantona aikoisi sitten saada ne britit valitsemaan meidän kalliin puun heidän kallliin puun sijasta?

    jees h-valta

    Caballista: Pukkala saa tavoitella vaikka useammankin tilan samaan aikaan hakkuita mutta niistä minä aion määrätä omilla tiluksilla aivan itse.
    On vain syytä heidänkin paneutua palvelunsa tarjonnan edes jonkinasteiseen virittämiseen suorituskelpoiseksi paketiksi.
    Mitään konkreettistahan esim. urakoitsijoiden suhteen ei edes mainita. Kaippa jotain soppareita pitäisi alkaa ympäri valtakuntaa kehittelemään ja myös näiden perehdyttämiseen jk:n hengessä tehtävään suorittamiseen. On vaikea kuvitella nykyisten urakoitsijoiden kovalla innolla hyppäävän tyhjän päälle. Jota uusi organisaatio aina VAIN pystyy tarjoamaan. Kaikki edellytykset ovat kunhan toimintaa systemaattisesti kehitetään mutta ehkä mennään taas hiukan julkisivua tyrkyttäen sisältöä väistellen.

    jees h-valta

    Metsänomistajalle vapaa oikeus posautella lihakarja pois päiviltä. Ei tarvitse vuokrailla eikä voivotella tuhoja. Eikä vaivaa meidän EU-organisaatiotamme. Metsästys on kuitenkin puhtaasti maanomistajan oikeus.

    jees h-valta

    Ja mikä olikaan tämän huikean summan ”löytämisen” vaikutus lopulliseen verotukseen?
    Naurettavuuksia voi heitellä automaatteina mutta jos asiaa puhutaan ei kannata alle viidensadan normivähennyksien ”löytöjä” paljon elvistellä.
    Eri asia jos tulot on alle 5000 euroa ja se pitää vääntää tappiolliseksi ettei vain lipsahda verottajalle yhtään killinkiä.

    jees h-valta

    Korpisoturi ei ole oppinut. Kun noin äkkiseltään mennään maamme historiaa sotien jälkeiseen asti on todella ollut ISO onni että meillä on ollut sekä Neuvostoliitto että sen jälkeinen Venäjä naapurinamme. Kun emme ole niin viisaita kun Islantilaiset. Mutta siellä aivot pelaa kun syödään paljon kalatuotteita.

    jees h-valta

    Itse Stihlin vankkumattomana olen ms-200:n kannalla. Sopii minun käteen eikä uusversio 201:n varmaan paljon huonompi siitä.

    jees h-valta

    Olen kyllä ajanut maltillisilla kierroksilla mutta rasvattava kulmavaihde on kyllä kestänyt. Jos litran tankilla menee useitakin tunteja puhutaan jo huomattavasta polttoaineenkin säästöstä. Puhumattakaan oman raahaamisvaivan säästöstä. Koneita on hulluja vinkuja ja sitten niitä kestäviä, ei niin hulluun tälliin viritettyjä. Ajan mieluummin jälkimmäisellä. Kannattaisi muuten joskun oikein ammatikseen raivaavan ottaa tuollainen työkäyttöön ja katsoa kumpi antautuu.
    Noin viidensadan euron kokeilusta olisi kyse. Mutta ei alle 50cc:tä.
    Esim. 755T-Master sieltä jo puhutusta paikasta.

    jees h-valta

    Caballistan kertomalla systeemillä en aio kyllä toimia. Kyllä aion vuosittain puukauppaa tehdä edelleen vaikka systeemiä vähän muokkaisinkin. Ei mitään koko tilan reuhtaisuja vaan tiettyjä kuvioita hiukan yhdistellen mutta edelleen muutaman hehtaarin kokonaisuuksina. Tuskin tulee ongelmia. Aion kuitenkin aika selkeä ”diktaattori” olla omissani.

Esillä 10 vastausta, 16,571 - 16,580 (kaikkiaan 21,036)