Käyttäjän mehtäukko kirjoittamat vastaukset
-
On samoin kokemus 4, 6 ja 8 pyöräisistä motoista. 6 ja 8 p ajokoneista. Suorittavan linjoilla.
mehtäukko 22.12.2020, 11:44Puuki ei kyllä nyt näe metsiä puilta. Miten sinä näet puntarin päästäsi latvat ja vikanaisuudet? Kuusikoissa senkään vertaa. Jos kunnon nosturilla pilkotaan jäävät puut, kokonaan muussa on vika. Ja jos se haamuilla haahuilija ei toksi runkoja ja rutistele juurenniskoja, ei sitten mikään.
mehtäukko 22.12.2020, 09:37Ihanko tosissanne houraatte,että 10-11 m ulottuvuus estää, ja 6-7 m hyötyurkottelu mahdollistaa työvaloilla tai muuten tekemisen ??
mehtäukko 21.12.2020, 20:53Ei tarvitse takoa. Niinkö tämän päivän viljelijät ajavat 50hv rattoreilla perässä 5 kuution paskakärri? Sora-autot ovat 2-akselisia joissa 6 kuutiota soraa?
Realismia peliin. Jos kun kyse on ajo-uran metristä verrattuna moniin muihin taitamattomiin ratkaisuihin tai laiminlyöteihin muussa metsätaloudessa, ollaan harhassa hakoteillä.
mehtäukko 21.12.2020, 20:42”…en ole pitkiin aikoihin nähnyt kehittymisen elkeitä….kitumaiden kunnostusojituksilla…”
Onko kehitys kehittynyt todella noin?
mehtäukko 21.12.2020, 20:26Ja kissan viikset! Painu mukaan lopultakin äläkä uhkaile.
mehtäukko 21.12.2020, 19:15Nostaa mitä nostaa, jos pysyy pystyssä. Tottakai räpsy on 60-litraisessa riittävä puntareineen, ei sitä kiistetä.
mehtäukko 21.12.2020, 18:47Lasse on viime lauseessa asian ytimessä.
mehtäukko 21.12.2020, 18:45Jovain…”Eihän myöskään yhtiön metsäosasto korjuuorganisaationa osta niitä puita, on korjuuorganisaatio siinä kuin Mhy:kin. Teollisuus ostaa puut ja korjuuorganisaatiot hoitavat puiden korjuun ja toimittamisen teollisuudelle.”
Mitä tuota sekottamaan klusterin juttuja. Myhistyksen toiminta ei ole siihen verrannollista.Se on siihen nähden kuin uitetun harakan lentoa vastatuuleen. Ne ei mo-portaasen vaikuta hittojakaan kuka klusterin sisällä ostaa,korjaa tai vaihtavat toisilleen.
mehtäukko 21.12.2020, 18:36Ranen luvut ovat siis ilman puuta.
Kun ollaan usein vaikka rinnemaastoissa jonnekin päin kallellaan, tai pyörä kannon päällä, konehan on jo horjakasti.Kun puntari viedään kallistuksen suuntaan ja puu siihen, kylmä rinki on kuskin persiin ympärillä. Teli/tela kun nousee kiven tai kannon päälle, eipähän kallistu. Luonnonlakienkin mukaan kun peruspainoa on vaikka se 20tn,telit ja telat ympäri, kallistusta tai lisää sellaista ei tapahdu, vaikka 10-11 metrin päässä on se 2-3tukin ylispuu.