Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,601 - 1,610 (kaikkiaan 2,590)
  • MJO

    Eiköhän hajautus koske ihan kaikkea sijoittamista. Oli kyseessä osakkeet, asunnot, raaka-aineet tai metsä yms. Osakkeet ovat kuitenkin olleet pitkässä juoksussa olleet ylivoimaisia muihin verrattuna. Tuskinpa tulee muuttumaan tulevaisuudessakaan.

    MJO

    Eiköhän uusmetsäläinenkin ehdi kvattaalissa myydä, jos tarpeelliseksi katsoo. Se on kuitenkin 4kk, eikä mikään robottien sekuntti kauppaa. Näyttää ettei useiden palstalaisten kannata sijoittaa pörssiosakkeisiin, kun enemmän pelottaa tappiot, kuin kiinnostaa voitot.

    Jokainen taaplaa tyylillään. Minä olen sijoittanut ja tulen sijoittamaan osakkeisiin tulevaisuudessa  enemmän kuin esim. Metsään.

     

    MJO

    Ei se ole ennustamista. Sitä kutsutaan arvaamiseksi tai veikaamiseksi.

    MJO

    Mitä haittaa, jos kurssi muuttuu väliaikaisesti? Jos yrityksessä ei mikään muutu ja kaikki on kunnossa. Silloinhan on hyvä osto paikka.

    Ei korkojakaan ole mitenkään manipuloitu. Ennustaminen ei ole koskaan ollut helpompaa. Markka-aikana ennustus täysin mahdotonta. Syynä jatkuva ’manipulointi’

    MJO

    Ihan yhtä vaikeaa ’ennustaminen’ on ollut ennenkin, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.

    Nykyisin yrityksistä tiedonsaanti paljon nopeampaa, joka on kaikkien saatavilla. Tämä tietysti aiheuttaa nopeampia heilahteluja. Samat lainalaisuudet osakkeisiin liittyy nykyisin, kuin ennenkin.

    MJO

    Komppaan planteria täysin.

    MJO

    Minulle ei ole tärkein kriteeri millainen yleinen markkina tilanne pörssissä. Jos yrityksen tulos kasvaa vuosittain ja siitä seuraa nouseva osinkotuotto. Osakkeita ostettaessa minä ainakin ostan pienen palan yritystä, enkä mitään vedonlyönti lottopaperia.

    Jos yritys kasvaa kannattavasti, niin markkinat korjaa kyllä dipit. Oma paras ja ylivoimaisesti suurin potti on Kone:ssa, jota on hankittu vuonna 2002 ja ostettu lisää vuonna 2009.

    MJO

    Ai ei auta, jos ei nouseita osakeita myy? Onpa tuokin oikea aivopieru,

    On se ainakin Herlinejä, Nalle wahlroosia ym.. ym.. auttanut. Miksi hyvin tuottava omaisuus pitää välttämättä käyttää euroina tilillä ja maksaa niistä verot?

    Minulle ainakin riittää, että rahaa on tilillä, sen verran kun tarvitsen ja loput parhaiten tuottavina sijoituksina hyvin hajautettuna.

    MJO

    Ei se puuki noin mene. Googleta vaikka Warren Buffett, niin huomaat ettei osakesijoitus ole sekunti peliä. Pikemminkin puhutaan vuosikymmenistä. Olet puuki täysin pihalla tästä. Eikä ne robotitkaan tee kauppaa itselle vaan ihmisille.

    Siinä olet oikeassa, ettei rikastumisella ole rajaa tehdessä aina oikein ajoitukset kaupoissa. Ei tarvitse edes ostaa pohjalta, eikä myydä huipulla. Osingoillakin tekee tiliä ja riittää että hankkii nousevia osakkeita. Kukaan ei osta ja myy huipulla taidolla vaan tuurilla.

    MJO

    Jos kaikki on virtuaalirahaa, niin on puukin, jos puuta ei myy.

    Jos se metsäyhtiö menee konkurssiin, jonka osake menettää arvonsa. Kuka ostaa ostaa Tolopaisen puut ja mistä tolopainen saa rahaa, jolla voi ostaa konkurssiin menneestä kaupasta, jota ei enää olisi?

    Kannattaa todellakin pysyä erossa osakkeista, jos vertaa Rovion riskejä perinteisiin yrityksiin.

     

Esillä 10 vastausta, 1,601 - 1,610 (kaikkiaan 2,590)