Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset
-
mistähän tämä ko. virma tekee tulonsa?
Ohjeillako:
mo. Mitä pitäisi tälle kuviolle tehdä?
Arvometsän asiamies: Älä tee mitään seuraavaan 50 vuoteen. Se tekee sitten 100e.
MJO 11.10.2017, 08:38Puukaupassa on muutakin ihmeellisyyttä verrattuna yleiseen kaupan käyntiin. Tavaran omistajahan yleensä tarjoaa myyntiin tulevan tuotteen ja laittaa sille hinnan.
Eiköhän sama toteudu lähes kaikissa tapauksissa, jossa myyjänä toimii yksityinen henkilö. Vertaa asunto-, metsätila-, yksityisten autoilmoitukset, tori-ilmoitukset jne..
MJO 10.10.2017, 10:18Onko metsä järkevä sijoitus?
Riippuu hinnasta. Keskustelun avaajalle metsä on ollut hyvä sijoitus.
Jos samaisen tilan hinta olisikin ollut esim. 200 000 euroa, niin sijoitus ei olisikaan ollut kovin kannattava.
MJO 6.10.2017, 22:52Jos uppon skenaario tapahtuisi, niin kantorahahintoja pudotetaan, kun loputkin puun tarvitsijat on raivattu pois. Monopoliasema omaava on aina vahvoilla neuvotteluissa ostajana ja myyjänä.
MJO 6.10.2017, 22:1910 000m3 klapien myynti lähialueelle on haastava määrä. Metsäyhtiöille tuo puumäärä on kuitenkin kärpäsen paska. Klapeja ei kannata alkaa kuljettamaan ympäri suomea.
Pääomat makaavat kiinni liian kauan. Palkat ja puut pitää maksaa, mutta tuote pitää ensin kuivata.
Jos tuo on oikeasti hyvä bisnes, niin miksei uppo tee sitä itse? Ei tuohon tarvitse ihan valtavia investointeja tehdä.
MJO 6.10.2017, 11:38Rööri Roope: On pojila murheet.Normi peltiterä viilaus 3ke/pv.Tankkauksia 4.Työaika tehollinen 4h.
Hehtaareja 1,8(aartolla 1,7)eikun roilottaa.
Ei ole Roopella montaa risua katkastavana, jos 4 tankilla lähes 2 ha raivaa.
MJO 6.10.2017, 08:12Taitaa vaihtua ihan jokaisen auto, ennenkuin polttoaine loppuu.
Eiköhän ”jenkkiromu” mene ongelmajäteeksi, jos tuntee vähääkään vastuuta ilmastosta? Eikä edes pistä vahinkoa kiertämään myymällä ”ympäristö katastrofin” seuraavalle.
MJO 6.10.2017, 07:59Jesse: Koita ny hyvä mies katsoa eteenpäin äläkä tuijota sinne perspeilíin niin ahkerasti.
Koita jesse itse. Jos sähköautot alkavat tosissaan lyömään itseänsä läpi. Siinä aivan varmasti menee sinun pensa pösösi samalla tavalla viemäristä alas. Et kai sinä todellakin kuvittele, että sähköautot korvaisi pelkästään dieselit ja bensiini autot jatkaisivat samaan malliin? Samaan paaliin sinun pösösikin menisi.
MJO 5.10.2017, 08:44Minun autot ovat olleet automaattivaihteisia ja tulevat olemaan tulevaisuudessakin. Jos joskus tulee hankittua täysverinen maasturi tai neliveto avolava metsäkäyttöön, niin silloin voin ajatella manuaalivaihteistoa.
MJO 5.10.2017, 07:50Ei se dieselvero jesse ole tuhansia euroa. Muutaman satasen ja sen säästää polttoainekuluissa n. 20000 km;ssa.
Sinulle pensa auto on oikea valinta ja minulle diesel, kun kilometrejäkin tulee yleensä n. 40 tkm/v.