Käyttäjän Panu kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,041 - 1,050 (kaikkiaan 1,720)
  • Panu Panu

    Korkolaskelmat ovat hauskoja. Mitäs kun  korkovaatimus on 5% tai 6%? Mottimäärät senkun vähenee?

    Panu Panu

    OK selkis 🙂

    Panu Panu

    Mikä hinta on nelinumeroinen?

    Itse olen ihmetellyt kun olen tämä vuonna myynyt pari kuusikon päätehakkuuta niin kiinnostus on ollut tavallista laimeampaa.

    Panu Panu

    Näin on ja sama voidaan tietysti tehdä rahastoillekin. Kysymys kuitenkin kuuluu miksi verotusta pitäisi monimutkaistaa.

    Panu Panu

    Rahaston maksamista tuotoista ja rahastoosuuksien myyntivoitosta sijoittaja maksaa normaalin pääomatuloveron. Jos rahasto maksaisi lisäksi tuloveroa niin verotus olisi kaksinkertaista. Olisi aika erikoista, jos rahastoilla olisi muita toimijoita paljon kovempi verotus. Käytännössä silloin etsittäisiin muut keinot pyörittää ”rahastoa” eli yhteismetsä tai osakeyhtiö.

    Panu Panu

    Olen toistaiseksi istuttanut ainoastaaan kuokalla muokkaamattomaan maahan. Yksi ongelma tässä on pienten taimien löytäminen kun yrittää pelastaa niitä heinikon seasta. Siinä auttaa jonkin verran jos jaksaa tehdä laikun kuokalla. Kuusien kasvuunlähtö on ollut tuskastuttavan hidasta mutta kesäkoivut kyllä lähtivät seuraavana kesänä.

    Olen nyt tilannut joitakin uudistuksia MHY:ltä laikkumätästyksellä. Istutustiheyttä voi mielestäni pudottaa suositellusta, koska laikkuun ja mättääseen tarttuu siementä ja siitä nousee taimia istutettujen rinnalle. Tässä vaiheessa olen pudottanut istutusmääriä vain 200 suositellusta eli kuusi 1600 ja mänty 1800. Jos kokemukset on hyvät niin jatkossa voi pudottaa enemmän.

    Panu Panu

    Riippuu siitä onko puukaupat jo tehty. Jos on niin ota ostajaan ensin yhteyttä.

    Panu Panu

    Kuulostaa erikoiselta holhoukselta jos sopimusvapautta ei ole mutta EU toki on tunnettu holhouksesta. Toki ostajalla lienee tässäkin velvoite maksaa markkinahinta, joten ei tuo paljon eroa mistä tahansa pitkäaikaisesta toimitussopimuksesta. Sopimuksesta päässee myös irti koska tahansa.

     

    Panu Panu

    Hoitosopparilla saa parhaat bonarit. Pari kertaa olen MG:ltä kysynyt eri tilojen osalta hoitosopimuksesta mutta heillä ei ole ollut kiinnostusta, pihtaavat noita bonuksia näköjään.

    Panu Panu

    OK, hoitosopimuksesta mulla oli varmaan sitten väärä käsitys. Mutta tuon ilmaisen luontokohteen osalta olen tarkistanut MG:ltä, että ilmaista lounasta ei ole ja kilpailutus loppuu siihen.

    Hoitosopimuksen idea ainakin on se, että MG hoitaa kaiken puolestasi.

Esillä 10 vastausta, 1,041 - 1,050 (kaikkiaan 1,720)