Keskustelut Metsänhoito Raivaussahan kestäminen Vastaa aiheeseen: Raivaussahan kestäminen

Vastaa aiheeseen: Raivaussahan kestäminen

Keskustelut Metsänhoito Raivaussahan kestäminen Vastaa aiheeseen: Raivaussahan kestäminen

pihkatappi pihkatappi

Kulutuksen kasvu on outo ilmiö. Mulla toistakymmentä ilmanputsaria ja vaihdan melko tiheään, että tuosta ei johdu. Työkaveri moittinut kanssa että vanhemmat 460 vie enempi bensaa, kun on tunteja tarpeeksi takana. Onhan tuo minunkin raivuri jo 2,5 vuotta ollut enempi vähempi käytössä, eli takuuajan sahasin lähinnä sillä. Edellisestä meni runkolaakeri heti kuukauden käytön jälkeen ja tästä uudemmasta vasta reilun kahden vuoden käytön jälkeen. Edellisestä meni myös kytkin, tässä uudemmassa ei. On noita runkolaakereita muillakin mennyt ja noissa vanhemmissa oli ilmeisesti paljonkin tuota runkolaakerin pettämistä jo takuuaikana.

Käytettävyydeltään 460 on kyllä erinomainen, tuohon kulutuksen kasvuun kun löytyisi jostain vinkkiä, niin ostaisin vielä yhden tätä mallia. Noin 55 minuuttiahan tuo tankki kestää, kun uutena menee pitkälti yli tunnin. Raivauksia olen tehnyt työkseni 80 luvulla, 90 luvulla ja nyt viimeiset 3 vuotta ja väli ajalla omissa metsissä niin, että olen sahannut joka vuosi jotain 80 luvun alusta lähtien.