Keskustelut Puukauppa Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin? Vastaa aiheeseen: Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin?

Vastaa aiheeseen: Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin?

Keskustelut Puukauppa Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin? Vastaa aiheeseen: Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin?

Reima Ranta

Siitä lienee noin parikymmentävuotta, kun vallankäyttö ja vallan väärinkäyttö metsissä nostettiin pöydälle. Mielivallan käyttäminen syystä tai toisesta puolustuskyvyttömiä metsänomistajia kohtaan oli aivan yleistä. MHY:kin  miellettiin yleisesti lainvalvojaksi, jolla on määräysvalta. Sama taho kun vielä tuotti metsänhoidon palveluja, niin lopputulema on helppo ymmärtää.

Mielenkiintoista luettavaa oli aikanaan valtiontalouden tarkastusvirastolle tehty pohdinta aiheesta ja siitä annetut lausunnot. Yritin silloin lähestyä mm. Keskustapuoluetta, että eikö teidän tulisi asiassa tehdä jotakin. Kuvittelin Keskustapuolueen ajavan metsänomistajan etua.  Vastauksena oli täystyrmäys. (mm. Kalli)

Nyt voi tietysti vain tyydytyksellä todeta, että siitä lähtenyt prosessi kaikesta huolimatta on johtanut toimintaympäristön perusteelliseen uudistumiseen.