Keskustelut Puukauppa Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin? Vastaa aiheeseen: Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin?

Vastaa aiheeseen: Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin?

Keskustelut Puukauppa Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin? Vastaa aiheeseen: Mhy kilpailuttaa ja osallistuu itse omiin kilpailutuksiin?

husse

Uudehko metsänomistaja:

Mitä tarkoitat puolueellisuudella?

Miksi vielä nykyään metsäalalla on voimissaan käsitys, että toimitaan poteroissa kylmän sodan hengessä ja pitäsi valita jokin puoli? Vasen, oikea? Ylä- vai alapuoli, oikea vai väärä puoli? Viherpiipertäjien puoli, kepulaisten puoli, sellukartellin puoli, kaikki niin pelottavia!

MHY tekee liiketoimintaa ja on voittoa tavoitteleva, siinä missä muutkin. Kun maksat, saat mitä haluat. Talkoilla ilmaiseksi et välttämättä saa mitä haluat.

Ja rahaa vastaan saat haluamasi muualtakin, kuin MHY:stä. Kaupallinen yrittäjä todellakin tekee rahaa vastaan juuri mitä toivot.

Minä voin rahaa vastaan vaikkapa nuolla sinun puusi, ihan kummalta puolelta haluat.

Palveluammatissa tehdään rahaa vastaan ihan mitä vain. Suomen laki asettaa ainoat rajat. Mutta ”puolueettomalla” MHY:llä on vieläpä rajoitteena jokin yhdistyslaki ja laki metsänhoitoyhdistyksestä!

Kerroit kuitenkin selväsanaisesti mitä haluat. Omistat metsää, haluat perustellut esitykset toimenpiteisiin eri vaihtoehtoineen ja tekijän niille. Rahaa vastaan saat tämän monestakin paikasta.

Saat sinun haluamasi vastaukset ja juuri sinun edun mukaiset toimenpiteet, kun maksat siitä palvelusta.