Keskustelut Tekniikka Miten suojaat kännykkäsi kosteudelta ja kylmältä metsässä? Vastaa aiheeseen: Miten suojaat kännykkäsi kosteudelta ja kylmältä metsässä?

Vastaa aiheeseen: Miten suojaat kännykkäsi kosteudelta ja kylmältä metsässä?

Keskustelut Tekniikka Miten suojaat kännykkäsi kosteudelta ja kylmältä metsässä? Vastaa aiheeseen: Miten suojaat kännykkäsi kosteudelta ja kylmältä metsässä?

TV

Tuo oukitel on raskas taskussa. Meillä porukoissa osalla on käyttöpuhelimena noita ja eivät oikeen kehu arkikäyttöä. Miksi käyttää läpi vuoden tiiliskiveä, jos sitä varsinaista ominaisuutta, eli akunkestoa tarvitsee kerran pari vuodessa. Hirvimiehet on vielä yleensä niin lähellä autoa tai istuvat vähintään paikoillaan, joten aivan yksi lysti miten sitä latailee. Luuri saa olla jatkuvasti roikassa joko auton pistokkeessa tai virtapankissa. Itse harrastan enemmän liikkuvaa metsästystä, joten siinä täytyy vähän miettiä paljonko niitä johtoja roikkuu mistäkin. Silti aivan normaali akku on piisannut pimeästä pimeään. Ja joskus voi pelata varman päälle noilla kuorilla, jolloin puhelimesta tulee hetkellisesti oukitelin kaltainen halko. Osa taas käyttää erillistä tutkapuhelinta ja siinä tuo varmaan ajaisi asiansa.

Mutta joka tapauksessa Oukitelin ongelmana on huono kuuluvuus. Ei se koiran paikkatieto hyppää siihen puhelimeen kuin tyhjästä ja kaikki muutkin tarpeelliset ominaisuudet, kuten soittaminen vaatii jonkin sortin verkkoyhteyden. Kai nuokin kiinan ihmeet pelaa kylän pinnassa ja esson baarissa, mutta ei niitä tuonne metsään auta raahata. Ei ole kerta eikä kaksi tänäkään syksynä, kun seuran oukitel mies on tullut katsomaan minun puhelimesta missä koira menee, käskenyt soittamaan ties minne, yrittämyt soittaa minulle huonolla menestyksellä, kun puhelusta ei saa selvää jne. Molemmilla sama operaattori käytössä (parhaiten alueella toimiva), mutta minulla vielä nippa nappa pelaa, oukitelilla ei kentät riitä.