Keskustelut Metsänomistus Hyvät metsien ihmiset. Vastaa aiheeseen: Hyvät metsien ihmiset.

Vastaa aiheeseen: Hyvät metsien ihmiset.

Keskustelut Metsänomistus Hyvät metsien ihmiset. Vastaa aiheeseen: Hyvät metsien ihmiset.

MIISU4F MIISU4F

R.ritva:

Tässä autenttinen metsien kulkija, metsuri. Lähden aamuhämärällä, en kohtaa ketään. Teen päivän työn ja palaan kotiin. Voi mennä pari kuukautta, ettei työn merkeissä tapaa yhtään ihmistä. En edes kotirapussa . Joten en laita töihin mennessä, töissä tai palattaessa maskia. Kädet olen pessyt aamulla ja ulos mennessa aina desiä ja myös autosta noustessa kotiin tullessa ja pesut. Koska kosken talon ulko-oven kahvoihin.

Maskin käyttöä harjoittelin elokuussa Uudellamaalla ja nyt täällä Itärajalla myös kaupoissa tai missä vain asioilla käydessä aina maski.

Taloyhtiön saunaan tai pyykkitupaan mennessä en laita maskia. Jos ajaudun naapurin kanssa jutteluun pihassa, on pidetty hyvä välimatka.

Käytän hyvää käsihygieniaa -ja desiä sekä etäisyyttä. Kerran tai 2 krt viikossa kauppaan. Kylässä käy vain kissojeni ystävä, joka ei niinikään tapaa kuin työyhteisönsä jäseniä, heilläkin maksimoitu hygienia. Itse olen käynyt kylässä vain em. ihmisen tykö. Ei ns. viihde-elämää koko vuonna.

Yhtiön ja työterveyden toimesta oli äsken maastokäynti, jossa terveyssisaretkaan ei käyttäneet maskia, ulkotiloissa kun olimme, etäällä toisistamme (työnaytös)  joten silloin en itsekään käyttänyt, vaikka oli useampi ihminen koolla metsässä. Porukassa oli myös lääkäri, kai he tiesi mitä tehtiin, kun ei käytetty maskia, vaikka kysyin, tarvitaanko.

Covid19 tulee ja tarttuu, ellei jokainen ihminen eristäytyisi nyt kolmeksi viikkoa täysin.  Nyt vain taistellaan ja viivytellään sitä vastaan käytettävissä olevin keinoin siksi, että ehdittäisiin kehittää rokote. Ja myös, ettei laajat yleisömassat sairastu kerralla ja kuormita terveydenhuoltoa. Viivytystaistelu.

Maskin laitan pestyin desinfioiduin käsin ja vaihdan usein, kun liikun tuolla asioilla kaupassa tms. Käytän sitä muita kunnioittaakseni. Sehän edelleen suojaa muita paremmin kuin käyttäjäänsä. Virushan tarttuu myös silmien kautta, joten suojalasit tai pleksi olisi tarpeen, jos haluaa itse suojautua paremmin.

Mutta kun jokainen käyttäisi maskia, niin suojaustaso nousisi ja covidin etenenminen hidastuisi. Koska kukaan ei tiedä, onko oireeton kantaja, ellei ole testattu.