Keskustelut Metsänomistus Näkemystä metsätilojen hintojen kehityksestä Vastaa aiheeseen: Näkemystä metsätilojen hintojen kehityksestä

Vastaa aiheeseen: Näkemystä metsätilojen hintojen kehityksestä

Keskustelut Metsänomistus Näkemystä metsätilojen hintojen kehityksestä Vastaa aiheeseen: Näkemystä metsätilojen hintojen kehityksestä

Musta miäs

Metsäkupsan tilakauppa kuten minulla. Joulukuussa soitti rajanaapuri että hänellä oli siskonsa kanssa puhe että olisinko kiinnostunut ostamaan heidän metsätilansa. Olin heiltä ostanut v 2017 viereisen määräalan ja nyt tämä tarjottu tosiaan rajat vastakkain. Esitin kiinnostukseni ja kohta kiiluvasilmäinen lava-autoilija huristeli tilaa kiertelemään. Oma hintanäkemys valkeni aika äkkiä ja alkutalven aikana kuultuani heidän hintapyyntönsä joka oli lähes sama mutta pienempi kuin mitä itse meinasin. Tingin puhelimessa sen siskon kanssa, hintapyyntö pysyi mutta sain 0,5 ha vanhan erilis metsittyneen peltopalstan samaan hintaan. Se myös rajoittuu näihin tiloihin. Kaupat tehtiin muutama viikko sitten em.naisen asuinpaikkakunnalla. Tilakauppakahvit juotiin paikallisessa kahvilassa ja juteltiin pari tuntia. Tämä nainen pari vuotta minusta vanhempi oli ihastukseni nuorena kun molemmat hiihdettiin kilpaa. Kerroin sen hänelle…vasta melkein 40 vuotta myöhemmin. Kutsui luokseen kahvien jälkeen ja alkoi ilta tulla, kysyi haluatko jäädä yöksi. Oli kyllä aika kapea hänen sänkynsä, ei haitannut yhtään. Viime vkl meni myös siellä ja jne. Mikäpäs siinä, oli vapaa nainen ja vapaa olin minäkin. On kyllä melkoisen onnellinen koko asia kaikkineen. Lipsui kyllä varsinaisesta aiheesta mutta sallinette varmaan kertomukseni että tilakauppani sai tuollaisen käänteen. Taisi muuten olla niitä ensimmäisiä ihastuksia, taisin olla 11-12 vuotias. Tätä naista en tavannut vuonna 2017 kun oli valtakirja kauppaan veljelleen.