Keskustelut Metsänomistus Savinen peltotie kesäliikennekelpoiseksi? Vastaa aiheeseen: Savinen peltotie kesäliikennekelpoiseksi?

Vastaa aiheeseen: Savinen peltotie kesäliikennekelpoiseksi?

Keskustelut Metsänomistus Savinen peltotie kesäliikennekelpoiseksi? Vastaa aiheeseen: Savinen peltotie kesäliikennekelpoiseksi?

Kunttakerros

Jotenkin sellainen tuntuma että saven pintaan nouseminen rauhoittuu vuosien mittaan. Ilmeisesti murskekerroksen osittainen sekoittuminen muuttaa pintaa lähimpänä olevan saven vedenläpäisy ominaisuuksia tai rakennetta enemmän siltin suuntaan, tai jotakin sen suuntaista. Ja kun murske kerrosta vielä  5 vuoden jälkeen jonkin verran lisää ei elämistä tämän jälkeen juurikaan enää tapahdu. Märkänä tiepohjaa ei parane kuormittaa tai liikutella muutoin kehitys menee mönkään.

Kangasta olen minäkin kokeillut ja toki sillä saa vähennettyä murskeen tarvetta mutta ainakin minulla tuppaa tasatessa jonkin verran kankaanriekaleita keskikohdasta mukaan lähtevän. Ehkä toki nuukailin murskeessa tuossa kohteessa koska yksin olen minäkin näitä teitä maksanut.

Tienteossa en käyttäisi pienempää kuin 0-65 tavaraa. Jos hyvän haluaa niin alle sitäkin karkeampaa ja kaivurilla polkemisen jälkeen tuota hienompaa pintaan.

En ole ketään lähtenyt kieltämään tien käytöstä mutta toki olen henkisen yliotteen naapureista ottanut ilmoittamalla etten olettanutkaan heidän osallistuvan ja hyvä tie tästäkin silti tehdään..