Keskustelut Metsänhoito Raivaussahatyön hinta Vastaa aiheeseen: Raivaussahatyön hinta

Vastaa aiheeseen: Raivaussahatyön hinta

Keskustelut Metsänhoito Raivaussahatyön hinta Vastaa aiheeseen: Raivaussahatyön hinta

Jätkä

Tuon neljä kilometriä kävelee tunnissa, mutta onhan tuossa hidastava tekijä tuo sahaus ja tankkaus. Minusta kaista, joka kannattaa kertakävelynä ottaa, on varhaisperkauksessa ehkä keskim. kolme metriä. Vanha totuus on, että kulkulinja on suoraa, eikä mutkitella ja kurvailla. Niin tulee mahdollisimman vähän turhaa kävelyä. Syy moiseen liikkumiseen selviää aika pian sen jälkeen kun on alkanut sitä harrastamaan.

Jos pystyy kulkemaan kolmen metrin kaistaleita 100 x 100 metrin hetaarilla, tulee käyvän sahan kanssa kävelyä 3,3 km. Huoltokulkeminen lisäksi, mutta sekin on mahdollista minimoida, ellei käy aina autossa mehulla ja tankilla kilometrin päässä.

Ainakin minä olen niin laiska, että olen pyrkinyt minimoimaan turhan ravaamisen metsässä. Mieluummin vien kerralla repun kanssa sahan huoltotarvikkeetkin sopiviin kohtiin palstalla, kuin ryntäilen hakemaan jotain satojen metrien päästä. Kertakävelyllä valmiiksi!