Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261 Vastaa aiheeseen: Stihl 362 ja 261

Vastaa aiheeseen: Stihl 362 ja 261

Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261 Vastaa aiheeseen: Stihl 362 ja 261

Hiluxmetsuri

No niin.

Nyt on mittaustuloksia. Josko näistä oisi muillekin iloa 🙂

Kampiakselin heitto tonnikellolla ei ollut mitattavissa.

Kampiakselin halkaisija välillä 9,96…9,99 mm

Vetopyörän reiän halkaisija 13,00 mm

Neulalaakerin välyksestä johtuva vetopyörän huojunta 0,17 mm

Vetopyörän sisähalkaisija 68,48 mm ( vain yksi mittaus)

Kytkinpyörän halkaisija jousten ollessa lepoasennossa 67,10 mm

Ja sitten olennaisin tieto: kytkinlevyjä on helpon kevyesti venytettävissä siten, kytkinpyörän ulkohalkaisija kasvaa vetopyörän sisähalkaisijan suuruiseksi. Tämä tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että kytkinpyörän jouset ovat kuoleentuneet, kitkapalat osuvat vetopyörään ja siksi terä pyörii tyhjäkäynnillä.

Kuoleentumisen todennäköinen syy: ketjuöljy loppunut kesken ja sahattu jonkun aikaa kuivana, jolloin kuumuus kuolettaa jouset.

Korjaus:uudet jouset, hinta taitaa olla yhteensä 5€ + postitus

Mittalaite: Kalibroitu Mitutoyo Absolute Digimatic 500-196-20 työntömitta. Mittauslämpötila 17C.

Ai niin: tonnikello on myös kalibroitu Mitutoyo 🙂