Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261 Vastaa aiheeseen: Stihl 362 ja 261

Vastaa aiheeseen: Stihl 362 ja 261

Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261 Vastaa aiheeseen: Stihl 362 ja 261

Jätkä pätkät

On tehdastekoisissa moottorisahoissa ollut ilmeisesti yksi sahamerkki, jolla on ollut kaksisylinterinen malli. Ei saavuttanut kovinkaan suurta suosiota.
Uskon vahvasti, että kootaan K-akseli miten tahansa, siinä on heittoa ennenkuin se kalibroidaan.
Tuita ketjun nyppimistä tapahtuu nimenomaan sahoissa, joissa on vetoratas ensimmäisenä, kun purukopan avaa.
Eikä heittoa esiinny kaikissa merkeissä, eikä malleissa.
Heitto syntyy, kun ketjujarru räpsähtää päälle sopivilla kierroksilla ja sopivassa sahassa.
Joskus tosikauan sitten Amerikkalaisissa sahoissa oli yksimittainen – taottu kampiakseli.