Keskustelut Metsänhoito Metsuri yrittäjäksi? Vastaa aiheeseen: Metsuri yrittäjäksi?

Vastaa aiheeseen: Metsuri yrittäjäksi?

Keskustelut Metsänhoito Metsuri yrittäjäksi? Vastaa aiheeseen: Metsuri yrittäjäksi?

markules markules

Eikös se sosiaalisessa mediassa paljon näkyvä Metsuritrio ole Varsinais-Suomesta? Nehän on luonnollisesti erittäin avoimia toiminnastaan. Selaa niiden postaukset instassa läpi ja kysele vaikka työmahdollisuuksia. Ne on sivistyneen oloisia nuoria naisia ja aika paljon niillä taitaa olla ainakin huippusesongin aikaan tekijöitä.

Itse tein vuonna 2012 n. 9kk pätkän kevytyrittäjänä siirtyessäni palkkahommista toiminimiyrittäjäksi. Ainakin silloin sai starttirahan vaikka olinkin ollut kevytyrittäjä. Sain silloin itselleni räätälöidyn kirjanpitokoulutuksen, eli kävin ammattiopiston jonkin tutkinnon kirjanpitoa (ja sopimusoikeutta) käsittelevillä luennoilla  tutkinto-opiskelijoiden seassa. Ainakin siltä pohjalta tmi yrittäjän kirjanpito, laskutus ja veroasiat on kyllä aika simppeleitä hoitaa itse. Varsinkaan kun en ole palkannut ketään. Ja laskutus tapahtuu nykyään isoille organisaatioille tehtäessä automaattisesti työnohjausjärjestelmien kautta.

Vaimoani olen yrittäjänä ollessani kutsunut hankintajohtajaksi. Ensimmäinen puhelu joka aikanaan tuli myyjiltä, tuli nimissäni olevaan vaimon puhelimeen. Siinä tavoiteltiin yrityksen hankintajohtajaa.