Keskustelut Metsänhoito 2019 kesätapaaminen

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 14)
  • 2019 kesätapaaminen

    Olisiko joku palstalaisista halukas järjestämään tulevan kesän tapaamisen? Ainakin minulle jäi vuoden 2017 tapaamisen isännöinnistä hyvin positiivinen kokemus ja mukava muisto.

  • Visakallo Visakallo

    Ainakin Jessen haapametsät ovat olleet jo vuosia monien palstalaisten kiinnostuksen kohteena. Reservuaari-indeksi olisi myös mielenkiintoinen persoona tavata.

    Jean S

    Metsäimpeeriumini on toistaiseksi sen verran hajallaan pitkin Järvi-Pohjanmaata ja Siikasavoa, että en ala sitä vielä tässä vaiheessa esittelemään. Mutta voisi ehkä olla ihan mukavaa, jos tämänkertainen isäntä olisi esimerkiksi Satakunnasta tai Pohjanmaalta. Kieltämättä hybridihaavikot olisivat ihan mielenkiintoinen kohde. Tai sitten voidaan etsiä 100 ha aukkoja tai jk-metsiä 😀

    jees h-valta

    Työelämässä olevana en ole luvannut minkäänsortin kesätapahtumia vaan yritämme päinvastoin viihtyä aika paljon aivan muualla kuin Harjavallassa. Kunhan tässä joskus hengissä selvitään eläkkeelle ja jokusia asioita muutenkin varttuu eteenpäin voidaan harkita. Haavikot ei katoa mihinkään ja olisi mukava saada myös alustavaa markkinatuntumaa niidenkin suhteen mukaan tutustumiseen.

    Visakallo Visakallo

    Ajankäytön suhteen tapaamisen järjestämisessä on kysymys vain yhdestä viikonlopusta. Itsekin työelämässä olevana en kokenut tästä mitään ongelmaa, vaan juuri päinvastoin. Jessen eläkkeelle jäänti taitaa olla vielä useiden vuosien päässsä? Itselläni varsinaiseen eläkeikään on 2,5 vuotta. Nyt nautin vielä vain pankin omaeläkkeestä ja eläketulovähennyksestä, mutta työnteko jatkuu täysillä.

    jees h-valta

    Ei tässä aivan moninaisista vuosista enää kyse ole. Kun ja jos tuo puolituseläke pysyy voimassa auttaa sekin jo parin vuoden päästä. Silloin vapaa-aikaa tulisi jo pidemmät viikonloput eli kolmepäiväinen työviikko olisi mielessä. Toki jos työnanataja oikein hankalaksi heittäytyy voi se ajatus tyssätä mutta sitten tietysti teen aika pitkälti omia päätöksiä. Kyllähän tuo ennenkin mahdollista olisi mutta järjestelyt pitäisi hoitaa pitkälti esim. Metsälehti ja uskon ettei heillä ehkä ole haluja näin reunakolkille lähteä ja satsata järjestelyyn.  Käsittääkseni tämä suunta on ollut lehdellä muutenkin lähinnä freelancerien varassa. Olen tuon työni suhteen aika tiukasti siinä kiinni. Yksin Harjavallan putkiliikeyksikön veto kyllä työllistää. Loma on yleensä (kuten tänäkin kesänä oli) viikon, korkeintaan kahden viikon pätkänä joten sen suuntautuminen pysyy kyllä lomailuna. Varsinkin kun Toukokuun loppuviikoille on yleensä myös taimetus pakko ottaa ohjelmaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tapaamiset on järjestetty lukijoiden omana työnä: Metsälehti ei osallistu muuten kuin ryhmän nimessä. Toki toimittajille on paikka ja ajankohta yleensä ilmoitettu. Järjestely vaatii ainoastaan ajan ja paikan määrittelyn, majoituksen varaamisen johonkin paikalliseen majoitusliikkeeseen (josta saa aamupalan ja jossa on oleskelutila illanistujaisia varten). Tämän lisäksi ainoastaan tutustumiskohteiden ennakkoon mietintä ja mahdollinen oheisohjelma. Yleensä nimenomaan metsäkohteet ovat olleet osallistujille mieluisin osio ja illanistujaiset toinen.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Tuo A.Jalkasen selvennys oli tosiaankin tarpeen. Metsälehti ei ole milloinkaan osallistunut järjestelyihin. Ensimmäisessä tapaamisessa Riikilä kävi jutun tekemässä ja toi kaljakorin, mutta myöhemmin ei ole kai jutuntekijääkään ollut paikalla.

    Itsekkin olen joskus tuota järjestelyä miettinyt. Kovin olisi hajallaan ne hyvät metsäkohteet, joita olen ajatellut. Majoituspaikka aina kyllä löytyisi.

    Nyt kuitenkin lääkärisetä jutteli niin totisella naamalla asioita että minun täytyy kyllä tuollaiset järjestelyhaaveet jättää. Toivottavasti pääsisin osallistumaan edes jos joku tapaamisen järjestää. En mielelläni katkaisisi putkea, kun tähän asti olen kaikissa tapaamisissa mukana kuitenkin ollut.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    MIISU4F MIISU4F

    Heissan!

    Juttelin MustanMiähen kanssa alkusyksyllä. Hän on henkilö, joka järjesti ensimmäisen Metsälehden nettipalstalaisten tapaamisen vuonna 2009. Niin hän saattaisi järjestää ensikin vuonna kymmenen vuoden kunniaksi. Mutta nyt on vielä metsätyökausi meillä käynnissä. Palataan asiaan talvella.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Kirjoittaako mustamiäs vielä? Onko vaihtanut nimimerkkiä?

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    MIISU4F MIISU4F

    MustaMiäs, sivuuttiin asiaa joskus syksyllä. Nyt sitten ajatusriihtä päälle kesää varten 🙂

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 14)