Keskustelut Metsänhoito Havukasat

  • Tämä aihe sisältää 22 vastausta, 13 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Nostokoukku toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 22)
  • Havukasat

    Merkitty: 

    Nyt puhutaan että hakkuut kiellettävä lintujen pesintä aikaan. Kukaan ei puhu että havukasojen keräys kiellettävä myös lintujen pesintä aikaan, nytkin meidän metsästä haettiin oksakasat muutama päivä ennen juhannusta. Yritin hoputtaa hakemaan toukokuun lopussa mutta ei niitten herrojen päätä enää pysty kääntämään. Ottakaa huomioon että linnut voivat pesiä myös kasoihin, kuten mustarastas, huomasin, sekä muut pikkulinnut.

  • mehtäukko

    Kuten jo ”Pesinnänaikainen hakkuu” osiossa ilmenee, tämä pelkän hakkuun kielto oli aika typerä yksisilmäinen viherturakaisten aloitusvoitto. Mutta nyt kun peli on avattu, maanmuokkaukset,risunajot yms. tulevat vaatimaan pannaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Eiköpä tuo riittäne että kävelee aukon läpi hiljakseen. Jos aktiivisia pesintöjä on käynnissä, kyllä ne suurimmaksi osaksi paljastuvat. Koiraa voi käyttää apuna pesien etsinnässä.

    Rane2

    No nyt sitten risukasat ovat uusi ongelma.Otetaanpa taas muutama numero vaikka ne tahtoo mennä kuin vesi hanhen selästä.

    Birdlifen mukaan hakkuissa (siis koko vuoden aikana) tuhoutuu noin 100 000 pesää.Oletetaan että pesässä on keskimäärin 4 munaa joten hävikki olisi 400 000 kpl.Kun sitä verrataan esim. liikenteessä kuoleviin lintuihin,noin 4 miljoonaa tai kissojen tappamiin,noin 3,1 miljoonaa(linkki alla) niin huomataan että tämän asian esilläpitämisessä on kyse jostain muusta kuin lintujen suojelusta…

    Oikaisu: Liikenne tappaa yli 4 miljoonaa ja kissat vähintään 3,1 miljoonaa lintua vuosittain

    Metsuri motokuski

    Nyt Anneli ei kyllä tiedä asiasta mitään kun noin kirjoitti. Pesien löytyminen tapahtuu vasta siinä vaiheessa kun on noin 2-3 m päässä pesästä. Se että kävelee aukon ristiin rastiin niin ei kyllä vielä löydä kuin tuurilla pesän.

    Visakallo Visakallo

    Olisiko meidän pitänyt keskeyttää kesäkoivujen istutus, kun kahden hehtaarin alueella lintu lähti kahdessa kohtaa maapesältään meitä pakoon? Pesiä emme vahingoittaneet.

    leku leku

    teillä ois pitänyt tehdä linnustokartoitus ulkopuolisen kanssa sekä sitten pitänyt jättää suoja vyöhyke istuttamatta, riippuen firmasta….joka tapauksessa ois pitänyt työt keskeyttää välittömästi…

    noin metsäfirman työmailla, teittekö? auta armias jos ois viherpiipertäjä nähnyt, olisi tehty rikosilmoitus ja nyt kastelisit taimia kuukauden…

    Visakallo Visakallo

    Omalla maalla istutettiin. Minä eläkeläisenä joudan kyllä hyvin istumaan linnassa, sakkoja kun en suostu maksamaan. Muija on vielä osittain työelämässä, mutta lopettaa kyllä heti, ja siirtyy kokonaan eläkkeelle, ettei vain aiheuta työnantalleen mainehaittaa.

    Nuakka

    Ekaa kertaa tuli mittaustodistuksen mukana vastuullisuustodistus. Tekopökkelöt merkittynä kartalle, samoin säästöpuuryhmät jotka olivat myös esitelty valokuvissa. Hienosti kompensoi saman päivän tilanteen kun sorsaperhe oli ylittämässä moottoritietä aamuruuhkassa. Emo vielä elossa, poikaset kuolleet.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    En tarkoittanut edellä hautovia emoja, vaan poikasiaan ruokkivia ja reviiriään puolustavia lintuja. Tuon kyllä uskon, että hautova lintu ei lähde helposti. Siksi koira olisi kätevä: se löytää hajun perusteella. Varsinkin jos opettaisi sille halutut lajit.

    PetriJokinen

    nykyään näkee punaista aina kun metsäfirman sivuilla hiili tai vastuullisuus

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 22)