Keskustelut Tekniikka Huski 252rx ei käynnisty

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 32)
  • Huski 252rx ei käynnisty

    Merkitty: 

    Huski pysähtyi lyhyen käynnin jälkeen eikä enään käynnisty.

    Ostettu uusi tulppa, hyvä kipinä niinkuin vanhassakin

    Kokeiltu start pilottia

    Ruiskutettu bensaa suoraan tulpanreiästä

    Puristuksia on ( väh. 9 bar. )

    Sahaa käytetty vain harvoin nurmikon trimmaamiseen

    Mitä seuraavaksi, onko hyviä ehdotuksia ???

  • Jätkä

    Tolopainen:”Jätkä on ollut Esson baarissa kuuntelemassa mopopoikien juttuja ja uskoo kaiken. Boksia ei voi ohjelmoida eikä siihen kannata porata reikää, se ei ehkä toimi sen jälkeen. Ei kannata myöskään lyödä rautanaulaa.”

    Yritätkö ihan tosissasi takaisin sitä ”TOLLO” – lempinimeä? Se alkaa olla lähellä.

    Meillä nuoriherra oli into piukassa pajalla ollut, minä en tiennut tuosta vaiheesta mitään, mutta puoliso oli auttanut sälliä. Oli Yamahan ”boxi” koneruuvipenkissä millintarkasti ja siitä oikean kokoisella poralla määrätyn kirjaimen kohdalta poraa sisään jokunen milli. Boxi paikoilleen – ja koeajo, kyllä ulvaisi kone.

    Sitten Silikonia tuubista porauksen päälle – ja liikenteeseen.  Tulin kotiin, niin kuulin, että oli vähän huollettu vehjettä.

    Seuraava versio olikon sitten jo säätöpoksi, joka piilotettiin satulan alle. Kilvet lähti, mutta hakureissun jälkeen pojat laittoi mopon vakioksi rattaita myöten. Säätö toimi – Katsastumies mittasi nopeuden puoli km alle ylärajan.

    Kyllä pojat osaa. Itse maksoi sakot ja katsastuksen.

    KeMeRat

    Tuota Huskia voi yrittää porata vaikka pilkkikairalla ja sitten heittää sinne lampeen.

    Jätkä

    KeMeRat. Tietämättömät turisevat!

    narisija

    <p>343F huski revittää tosissaan, ennenkuin suostuu kylmänä käynnistymään, on ollut uudesta asti hidas. Käytin myyjäliikkeessä kahteen otteeseen huoltomiehen käsittelyssä, vaan ei kummennut, vaatii sen kymmenkunta nykäisyä käynnistyäkseen. Lämminnä kyllä käynnistyy ja pysyy hyvin käynnissä, kunhan poltto-aineletku on ehyt, pari kertaa joutunut sen uusimaan.</p>

    Jätkä

    narisija. Kokeile naputella tulpan kärkiväliä vaikkapa 0,25 milliin. Kun illalla sahasta loppuu bensa ja tankkaat sen, käynnistä se vielä, käyttele hetki, kunnes käynti tasoittuu – kurista saha kohtalaisilta kierroksilta sammuksiin.

    Aamulla lähtee kertanykäisyllä käyntiin.

    narisija

    <p>Tuo vielä kokeilematta, voi hyvinkin auttaa, kokeiluun. Aikoinaan oli Olympia  venemoottori, joka vaati ryypyllä sammutuksen seuraavaa kylmäkäynnistystä varten.</p>

    JoseMar

    No niin, saha pelaa nyt kuin ennenkin. Varsinaista vikaa en löytänyt, irroitin sytytys modulin ja asensin takaisin siinä se . Taisi johtua enemminkin 1½ vuoden käyttämättömyydestä kuin mistään muusta.

    Kovastihan tuo sai keskustelua aikaiseksi ,enemmin kuitenkin kaikesta muusta kuin varsinaisesta kysymyksestä.

    Täytyy kyllä ihmetellä muutamien vastaajien vastausten tasoa , nehän on kuin Suomi24 foorumilta. Mutta niinhän sitä sanotaan että jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia .

    Jätkä

    Oletko varma, että se moduli oli kunnolla kiinni rungossa?

    Kerran on käynyt niin, että porukalla tutkittiin yhtä sahaa, joka ei vaan toiminut. (melko uusi) – purkasimme sähköpuolen ja polttoainepuolen huolella. Ei mitään vikaa missään.

    Kokosimme sahan ja se pelasi niinkuin pitääkin.

    arto arto

    Olisiko ollu modulin maa hapettunut. Sitä kautta heikko kipinä. Maadoittaa sen kiinnitys pultin kautta.

    JoseMar

    Tämä teoria tuntuu todennäköiseltä. Tuli puhdistettua kontaktipintoja. Ruuvit oli kyllä tiukalla.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 32)