Keskustelut Tekniikka Husqvarna 242 ei pysy käynnissä.

  • Tämä aihe sisältää 33 vastausta, 10 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten miekismiekis toimesta.
Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 33)
  • Husqvarna 242 ei pysy käynnissä.

    Varasahana ollut vanha 242 ei käy. Kokeillut aina silloin tällöin käynnistää, mutta aikakaan ei ole korjannut vikaa. Tänään sain sitten lupaamaan ja saha kävi hetken, mutta sammui liipaisimen painamiseen. Jossain vaiheessa, kun olin nykinyt käyntiin hetkeksi, ruuvailin seosruuveja ja sain sahan ottamaan kierroksia, mutta se ilo loppui lyhyeen. Käsi jo ihan lopussa, varmaan toistasataa kertaa kiskonut päivän aikana. Ryypyn kun vetää päälle, niin voi käydä parisen sekuntia, mutta ei kestä kaasuttamista.
    En muista tarkalleen sitä milloin vika ekan kerran ilmaantui, olisiko ollut 1,5 vuotta sitten. Muistaakseni sammui kesken jonkin työn, eikä suostunut enää käynnistymään, ei edes luvannut. Huono se on aina ollut käynnistymään, vaatinut kylmänä kymmenen nykäisyä, ellei enemmänkin.

    Mitään isompaa en halua/pysty tekemään, joten jätteenkeräykseen sen voin viedä. Eihän se kallis aikoinaan ollut, kun sen käytettynä ostin. Aikansa kutakin, itsekin jo finaalissa.

  • Metsuri motokuski

    Kannattaisikohan ihan ensimmäiseksi paineilmalla puhdistaa saha ? Likaista sahaa ei kannata rassata kun lika menee pieniin väleihin kaasuttimessa ja muuallekkin. Yleensä sahan korjaus aloitetaan puhdistamisesta.

    hiksu

    Paineilmaa on valitettavasti ainoastaan auton renkaissa.

    Pavekka

    Inspis lähtee aika nopeasti jos likaista sahaa joutuu nyppimään. Painepesuri on helpoin ja nopein.

    arto arto

    aika varmaan vika poltto-aine letkussa

    hiksu

    Jos on vika polttoaineletkussa, niin jääköön korjaamatta. Varmaan joutuisi pilkkomaan sahan atomeiksi letkun vaihdon takia.

    Äsken vaihdoin uuden tulpan turhaan. Nyt on inspikset vähissä, vien sahan liiterin nurkkaan.

    isaskar keturi

    Muutama vuosi sitten 250RX kävi huollossa ja polttoaineletku vaihdettiin soveltaen ammattilaisen toimesta, kun alkuperäisiä osia ei löytynyt – maksoi n. satasen. Kyllä kannatti korjata hyvä saha. Vielä soi -90 hankittu saha täysiään

    Nostokoukku

    Ei tarvitse pilkkoa sahaa letunvaihdon takia.

    Kokenut kaiken tietää

    Polttoaineletkussa varmaan vika, sitä on voitu jo aikaisemmin hapertuman takia lyhentää. Ei pitäisi kovin paha homma olla, mutta tuota mallia en tunne. Oikean kokoinen sen pitää olla. Rautalangalla olen saanut useimpiin vedettyä paikalleen. Jos tulppa ei kastu, ei se saa bensaa.

    Kokenut kaiken tietää

    Se letkun vaihto muuten kannattaa opetella, ne ei montaa vuotta nykyään kestä. Takuuajan juuri kestää.

    Pavekka

    Kyllä ne kestääkin kun ostaa kunnon kamaa. Letkuvaihto on tossa vähän temppuilua kun tankin ja rungon läpiviennit ei ole ihan kohdakkain. Muistelen että on kivampi laittaa kun avaa kahvan ja tärinänvaimentimet.

    Voi olla että saa avaamatta kun syöttää ylhäältäpäin rautalangan tankkiin siitä kaasuttimen vierestä rungon läpi ja vetää sen kanssa siiman jossa on uusi letku kiinnitettynä. Letkun pitää olla rasvattu ja pää vinoon leikattu. Siima tulee siihen vinoon päähän mahdollisimman lähelle kärkeä.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 33)