Keskustelut Metsänhoito Käytetty paku 10 -20000e hakusessa

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 41)
  • Käytetty paku 10 -20000e hakusessa

    Tarvis taas pakua.80-lvulta lähtien olen pakua metsäautona käyttänyt,en ole tuohon maasturihullutukseen lähtenyt.Viimeksi oli Fiat Ducato 20v, Viime vuonna siitä hajosi ruiskutuspumppu,eikä korikaan ollut hyvä.Romikselle lähti,matkamitariin kertyi 370000km

    Nyt tarvittis hankkia taas käytetty paku,onko ehdotuksia,kokemuksia,kuulopuheita mikä olisi hyvä tai huono,hintakatto 20000e.Uudet suolaisissa hinnoissa

  • tamperelainen tamperelainen

    Mietin pakun hankintaa moottorienkin osalta.Eiköhän jo vm2010 -2011 Fordeissa,Peugeoteissa,Citkoissa ole se yhteistyömoottori,jossa nokkaketju ,ei siis vaihtoa vaativaa hihnaa

    Jätkä

    Tollo. Normaalisti vaihdoin Volkkareihin öljyt parinkymmenen t-kilometrin välein. kerran meni epähuomiossa 29000 km. Eikä lisäilty.

    Työpaikan huoltomies sanoi, että kun on vedätetty oikein pitää siivua täydellä kuormalla ja sellainen kuski, joka ajaa kovaa myös peräkärryn kanssa, niin öljy vähenee.

    Tolopainen

    Tuo asia on aina syytä varmistaa, esim uusissakin Fordin dieseleissä on nokkahihna.

    Tolopainen

    Lue Jätkä tämän päivän digi-Hesari, niin olet asian ytimessä. Wag ei vastaa koneidensa kestävyydestä, kuten laki edellyttäisi. Oulunseudulla oli lisäksi nokkahinojen katkeamisongelmia, joista yhtiö ei halunut ottaa vastuuta. Lisäksi päästöhuijaukset, aika käsittämätöntä, että kuluttajat heidän surkeita kiesejään edelleen ostavat.

    Jätkä

    Jakohihna ei ole ongelma, jos sen vaihto on helppo homma. Uudemmissa versioissa remmin vaihtoväli on jo lähemmäs parisataatuhatta kilometriä, joka lienee joissakin ketjukoneissakin lähes vaihtoväli.

    Tolopainen

    Ei se hihnan vaihto mikään ongelma ole, vaan koneen vaihtaminen, kun hihna katkeaa. Se maksaa 5k€ ja auto on pajalla muutaman viikon.

    kuusessa ollaan

    Itsellä nyt ollut vuoden uusi volkkarin paku, 2 ltraisella tdi-tuplaturbolla. Öljynvaihtoväliksi longlife-öljyillä asetettiin kiinteä 20 000. Nyt 41 000 km ajon ja kahden öljynvaihdon jälkeen kulunut 1 litra lisäysöljyä. En pidä pahana.

    Ongelmia tulee, jos meinataan vedellä noille öljyille sallittuja todella pitkiä vaihtovälejä, silloin alkaa öljy olemaan aika loppu. Sama typeryys tuhosi ja tuhoaa niitä TSi-koneita, vanhojen öljyjen sakat ja paskat jumittaa nokkaketjun kiristimen, jolloin jako hyppää ja motti sököksi. Niissä kun on sellainen umpiketju, muistuttaa hammashihnaa.

     

    Alkuperäiseen aiheeseen voisin heittää vinkin, riittäisikö ford connect/VW Caddy -tyyppinen ”pikkupossu” aloittajan tarpeisiin? Vie vähän ainetta ja on ketterä. Caddyä myös nelikkona.

    Tolopainen

    Miksi noihin volkkarin ongelmiin pitää yrittää keksiä selityksiä kun koneet kuluttavat liikaa öljyä aivan normalissa käytössä. Samoin jakohihnat katkeilevat tavanomaisessa ajossa ja autojen huollot on tehty ohjeiden mukaisesti. Maahantuoja ei vain hoida vastuitaan, josta ovat seurauksena jutut, joita voi lehdistä lukea. Jos on ostanut huonon auton ei se tietenkään ostajan vika ole.

    kuusessa ollaan

    Ei oo volkkari yksin moottoriongelmien kanssa. Volkkareita vaan myyty paljon viimeisten vuosien aikana, ohitti Toyotan. Hihnaongelmia on muillakin…ei vaan nouse otsikoihin. Jopa Nokkaketjutkin katkeilee. Nykyisin vaan moottorit tehdään minimitason kestäviksi, valitettavasti. Samalla moottoreiden päästövaatimukset kiristävät moottoreiden käyntiä.

    -89 ostin dieselvolkkarin, silloin käyttöohjeissa normaaliksi öljynkulutukseksi kerrottiin 1 litra tuhannella kilometrillä. Eli sallittu öljynkulutus siis puolittunut 😀

    Tolopainen

    Muut autojen maahantuojat hoitavat nuo nokkahihnojen katkeamisen aiheuttamat moottoreiden vaihdot ilman julkisuutta, maksamalla kaikki kulut. Asiakkaan tarvitee maksaa vain uusi hihna, jos huolto-ohjelmaa on noudatettu.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 41)