Keskustelut Tekniikka Keltainen vaara?

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 54)
  • Rukopiikki

    Ei uudella kaivinkoneellakaan kaiva tänään päivässä enempää ojametrejä mitä 90 luvulla uudella koneella kaivoi. Mutta ero lapiosta pyörivään koneeseen on huima.

    mehtäukko

    Joo, näyttäminen on tietysti eri asia kuin käyttäminen ja mitä on peltien alla. Niistä on pitkä lista.

    Rukopiikki

    Kaikki nykymoottorit on päästönormit pilanneet. Ehkä venäjälle ja kiinaan voidaan tehdä vielä vanhoja parempia koneita.

    Venäjällä ja kiinassa ei varmasti ole niin kuskin mukavuusolosuhteen päällimmäisenä. Vanhemmalla perustekniikallakin tehty kone mennee hyvin.

    Pavekka

    Päästötekniikka joo ja lisääntynyt tietotekniikka. Ergonomia myös mutta ois mielenkiintoista tietää miten tuottavuus.  Siinä tarvii kyllä olla tehokkaampi kone että kattaa myös ne hetket kun tietotekniikka juuttuu ja vehkeet makaa huollossa muuten vaan ja mietitään mikä häntä vaivaa.

     

     

    Nostokoukku

    Ergonomisen penkin teko ei hirveitä maksa. Kuitenkin ero Valmet 20 peltipenkkiin on huima. Tehtiinhän siihenkin tosin ergonominen parannus, porattiin reikiä, ettei tarvinnut vesilätäkössä istua. Kuinkahan kauan tuo vaati insinööriltä suunnittelua?Kuten mehtäukko sanoi, kauniit kuoret on helppo tehdä jopa nätiksi, mutta sisus ratkaisee. Kuten ilmapallossa ja kondomissa. Ovat päältäpäin aika saman näköisiä, mutta niissäkin käytössä sisus ratkaisee.

    mehtäukko

    Se miten nykykoneet ovat pelanneet vaikkapa 10 vuoden aikana, tietotekniikka ei ole ”juuttunut” edes nimeksikään. Kun kuski istuu tuuletetussa ilmapenkissä automaatti- ilmastoidussa levelloidussa ohjaamossa, kyllähän mielekkyys, työteho ja tyytyväisyys eivät ainakaan niistä ota kiinni.

    Nostokoukku

    Työtehon lisäksi niistä ohjaamon olosuhteista riippuu myös kuskin terveys. Ensimmäisten Kocumsien hytissä se ei kauan kestänyt.

    mehtäukko

    Raitisilmasuodattimet ohjaamossa, savuton hiljainen moottori  ja riittävästi led-valoa tukevat terveyttä ja jaksamista. Harppaus on melkoinen, verrattuna v.-84 aloitusvehkeisiin…

    Nuakka

    Kiinalaisten etuna on että muut ovat kehittäneet koneet nykytasolle ja tuoneet tavatalajimenetelmää tunnetuksi. Kilohinnaltaan metsäkoneen ei pitäisi olla noin paljon kalliimpi verrattuna nykyaikaiseen kaivinkoneeseen 3d-laitteineen. Valitettavasti tulee olemaan vaikea pala suomalaiselle konevalmistukselle jos tuo kiinanmoto toimii edes jollain lailla. Tarvittaessa pistävät viellä kaupan päälle pari kuskia mukaan siperian hakkuille.

    Perassic Park Perassic Park

    Kiinan pirullisuus tulee juuri tuossa kopioteollisuudessa esiin.

    Koneesta voi tulla ihan toimiva ajastaan ja miten kilpailla vastaan jos Kiinan valtio antaa rahoituksen koneen hankintaan? Tehdas voi tehdä tuotekehitystä valtiontuen turvin.

    Noin Huawei käytännössä suolasi Nokian ja Ericssonin ja homma toistuu joka puolella.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 54)