Keskustelut Tekniikka korjuuvauriot

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 207)
  • korjuuvauriot

    Merkitty: 

    traficomin  rakisterin  mukaan  ajokoneiden  painot  ovat  nousseet useilla  tonneilla , vaikka   korjuukelit    huononee   vuosivuodelta   myös niiden  leveydet   ovat   kasvaneet   2,8 m   yli   3  metriin  tälläinen  kehitys  ei  ainakaan  palvele  metsänomistajaa  . mutta   metsäyhtiöitä   kylläkin tuottavuudessa  onkohan  kehityssuunta  väärä  kun  korjuuvauriot   ovat  lisääntyneet  kokoajan ?

  • jees h-valta

    Jos ei painoteta ammattimaista työn otetta ja vastuun kantoa on aivan sama millaiset urat on tehty. Jos mielenkiinto on esim. älypuhelimen riittävän laajassa tarjonnassa olisi aika vaihtaa alaa.

    Jätkä

    On kyllä aikamoista touhua jos metsäkoneen puikoissa pyyhitään älypuhelimen ruutua, kun pitäisi tehdä oikeita töitä. Silloin on kyllä senkin kuskin aika Kullaalla mennyt ihan hevon persieen.

    Kun otetaan huomioon, että yhteiskunta on satsannut jokaisen koulutetun kuskin koulutukseen kymmeniä tuhansia ja heti kättelyssä puolet heistä on jättäytynyt peruspäivärahalle, niin olettaisi edes, että heillä olisi puhelimenaan koneessa vanhahko näppäimistöllä varustettu puhelin, jolla ei voi pelata mitään – ainoastaan soittaa!

    Merkille on pantu, että Jeessin leimikolle tulleet kuskit ovat ”viimeisen päälle nuoria, kauniita ja päteviä”, mutta lähdön jälkeen he ovat luusereita, joilta ei ole putkeen mennyt yhtään mikään, eikä heillä ole asiaa tulla toista kertaa Jeessin palstoille!

    Tuo on kai tapa Harjavallan seuduilla. Onneksi en ole joutunut sinne haukuttavaksi ja haukkumaan kaikkia muita.

    Visakallo Visakallo

    Tuossa mielessä tuntuu kuin eläisin aivan eri maailmassa. Meilläpäin metsäalan toimijat ovat tähän asti olleet työnsä hyvin osaavia ja muutenkin asiallisia.

    jees h-valta

    Olenko minä muuta väittänyt. Ei yksi nuori kohlo sitä mikskän muuta. Ajokonetouhut ovat aika huonolla tolalla kieltämättä. Koulutusta ja vastuun kannon opetusta ja työn moraalia. Tämä oli todella nuori, tuskin paljon yli parikymppinen ainakaan. Tuo olisi kyllä hyvä idea laittaa vanhat ”Nokialaiset” alkuun ainakin koneen kuskeille. Näkisi ottaako heti loparit vai alkaako oikeasti työn ääreen.

    suorittava porras suorittava porras

    Työasioitakin hoidellaan hyvin paljon kännykkäviesteillä. Ajetut puummärät,työohjeet ja kartat liikkuvat viestinä konttorin ja kuljettajan välillä samoin hallinnolliset viestit yrittäjältä. Kannattaa varmistaa,missä merkeissä kännykkää käytetään ennen ,kun ryhtyy arvostelemaan sen käyttäjää.  Kännykkä ei välttämättä liity millään muotoa korjuuvaurioihin. On vain työkalu muiden joukossa.

    jees h-valta

    Noin tietysti on. Valitettavasti tapaus oli kyllä räikeä. En usko että niin pitkäkestoista jatkuvaa työn aiheista älkkärillä hänelle tarjoiltiin. Pää oli lähes aina kun kasalta kasalle siirtyi alaspäin suoraan sylyyn. Seurasin sen verran pitkän tovin että näin puhelimen kädessä kun tuli ikkunatason yläpuolelle. Kerran tosiaan kävi niin että kone sai jonkun reunapuun niin jumiin että kaveri joutui nousemaan koneesta pois. Ääntä kyllä lähti nuoresta miehestä. Kiroaminen oli kyllä hallinnassa. Ilmeisesti juuri uutta konetta ei ollut aivan väliksi turmella. Tarkkailuni vain toimi ylhäältä alaspäin aika sopivasti. Mutta ei tästä nyt tämän enempää. Nuori vielä järkiintyy enkä silloinkaan hänelle mitään käynyt mutkuttamassa.

    pihkatappi pihkatappi

    Eli kaveri törmäili sun puihin huolimattomuuttaan ja sinä et käynyt sanomassa, vaan jupiset jossain muilla foorumeilla ja ilmoitat työnantajalle, joka voi mainita sitten kaverille että joku huru-ukko mainitsi että oli tullut kolhuja. Eikö olisi paras sanoa suoraan kasvotusten, että tuollaista tohelointia ei suvaita. Mikä näitä ihmisiä vaivaa, höpistään facebookissa tai jossain muulla kanavalla ja sitten kun olisi mahdollisuus suoraan kasvotusten kertoa asiat, niin mietitään vain omassa päässä ja mitä lie tuumitaan. Pelottaako se kuskin reaktio, vai mitä varten toimitaan selän takana?

    Tolopainen

    Oli tässä viime talvena sellainen konekuski, jotta kuormaajaa itsekin käyttäneenä en koskaan olisi saanut tehtyä niin suoria pinoja. Enkä ole missään vastaavia nähnyt ja lisäksi nopeus oli aivan huippua.

    Jätkä

    Kuitupuupinon teko alkaa ihan ammattikoulutusmielessä siitä, että tehdään pinolle pohja. Pitää olla ainakin arvio siitä, paljonko pinoa pitää tehdä. sen jälkeen aletaan määrätyssä järjestyksessä laittamaan puuta pinoon. Jos homma osataan, ei siinä paljoa tarvitse kopeloida, kun pölkyt asettuvat aivan ilmiömäisellä tavalla pinoon. Saman tyyppiset keinot ovat myös kuormaa tehtäessä, eli mitä useammin ammattilainen kopeloi kuitukourallisia, sitä parempi pino niistä tulee, vaikka hakkuukoneen jäljiltä pöllit ovat vähän miten sattuu.

    jees h-valta

    Pihkatappi, tämä keskusteluketju oli korjuuvaurioista ja kerroin yhden syyn niihin. En minä halua kenenkään työpaikkaa ottaa vastuulleni. Koska noissa saattaa yhdet suorat käryämiset piittaamattomuudesta aiheuttaa jo lopputilin. ei tuossa mistään niin järisyttävästä taloudellisesta tappiosta ollut kyse että haluaisin ketään nuorta kortistoon. Aika ja elämän kolhut opettaa. Metsänomistajaakin. Saati koneenkuljettajaa. Näitä voisi paremminkin työnantajataho miettiä juuri kuten Jätkä mainitsi. Vaikka rajoittaa oman puhelimen työn ajaksi pois koneen hytistä. Valitettavasti koko yhteiskunta on muuttanut suopeamman suunnan älypuhelinten käyttöön jopa liikenteessä. Kun auto pysähtyy liikennevaloissa saa ihan luvalla alkaa sätätä älkkärillä. Ei sen kai väliä jos valot sattuiskin vaihtumaan ja porukka kiroaa takana.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 207)