Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 2 vastausta, 38,301 - 38,302 (kaikkiaan 38,302)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• MaalaisSeppo

Minunkin kunnassa on kunta rakentanut paljon turhaan. Lähinnä on ollut uuden rakennusmaan kaavoitusta ja kunnallistekniikan rakentamista odottamaan, josko joku kiinnostuisi. Hiljaista on ja korot juoksee. Syrjäkulmien kouluja pitää rahapulassa sulkea.

Huvittavin esimerkki on suositun urheilu/luistelukentän kaavoitus ja kunnallistekniikan rakentaminen. 12 rakennuspaikkaa, joista kaksi on 5 v aikana rakennettu. Viereinen päiväkotikin luonnonmukaisine pihoineen piti sulkea ja lapset siirtää isoon, keinonurmipihapäiväkotiin. Paikalliset vihreät (pääosin naisia) siunasivat ratkaisun. Siitä olen niitä pari kertaa ripittänyt.

Vihreitä on suuresti ihmetellyt. Paperilla kannattavat vihreitä arvoja, mutta eivät käytännössä pysty niiden mukaiseen elämään. Reissaavat pakettiautolla pitkin Eurooppaa ja hyväksyvät puolison avohakkuut.

Em tapaukset ovat niitä tiedostavien vihreiden etujoukkojen tekosia. Yleensä tämä etujoukko koostuu kaupungeissa asuvista naisista. Todellisia vihreitä ovat kuitenkin usein maaseudulla vaatimatonta elävät miehet. Minäkin olen tuntenut ja tunnen muutamia. Osalle ei tule edes sähköä. Ei ole autoa. Kulkevat jalan ja polkupyörällä sekä liikuntarajoitteisina taksilla. Todennäköisesti eivät kuitenkaan itse tiedosta olevansa esimerkillisiä vihreitä. Linkola oli siinä mielessä poikkeus, että tiedosti vihreytensä. Kävin ko näytelmän katsomassa Valkeakoskella. Paljon oli katsomossa pukeutumisesta päätellen vihreitä. Vaikea sanoa olivatko vain tekovihreitä.

Suosittelen esim Pääkaupunkiseudun vihreille opintomatkoja maakuntien todellisten vihreiden joukkoon.

narisija

Tallinnalainen verkkolehti FRIA TIDER kirjoittaa Iranin mielenosoituksista ja niiden luonteesta, kannattaa lukaista.

Esillä 2 vastausta, 38,301 - 38,302 (kaikkiaan 38,302)