Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 39,011 - 39,020 (kaikkiaan 39,028)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Nostokoukku

Jatkuvan kasvatuksen ketjuun itse kukin on kopioinut saman viestin yhteensä jo yli 1 700 kertaa !!

Kurki Kurki

että olen nyt ollut Linkedinissä enemmän tiedeaktivisti.

Joko Linkedissä kaikki tietää että vesiä tummentavasta koko orgaanisen hiilen TOC-kuormasta pintavesiin valtakunnallisesti tulee taustakuormana 96% muusta Suomen luonnosta ja metsätaloudesta vain 4%?

MJO

Olen parina viime syksynä ollut Ranskassa. Siellä ei näy kauramaitoa eikä juusto höylää.

Mielenkiinnosta kysyn. Onko juustohöylässä jotain huonoa?

Minusta se on varsin hyvä keksintö. Meiltä löytyy niitä 3 kpl:tta.

Tolopainen Tolopainen

Juustohöylä on täysin turha, ei tulisi mieleenkään ostaa muuta kuin siivutettua juustoa.

Muistetteko mihin suuntautui Visakallon maakuntamatka. Tietenkin Suomen Piilaaksoon ja tulevaisuuden kasvukeskukseen Pohjois-pohjanmaalle. Visalla on niin tarkka vainu, että haistaa rahan satojen kilometrien päästä. Investointeja suunnittelee.

Visakallo Visakallo

No niin Tolopainen, niistä investoinneista kerrotaan sitten vähän myöhemmin…

Kahlschlag Kahlschlag

Lainaus: ”Keskustelukumppani laittoi taloudellisen hyvyyden perusteluksi Markku Sipin Timo Kujalan kanssa laatiman ”Metsäsijoittajan laskelman” YLE:llä.”

Eipä yllätä minua. Sipi on Gosteleradion luontotoimittelija oman kertomansa mukaan ja Kujala samanlainen tuulella käyvä, jk-hörhö. ”Laskelmat” eli tietokonesimuloinnit sitten sen mukaisia, kun empiiriset tieteelliset tutkimustulokset loistavat poissaolollaan.🤮

Metsuri motokuski

Minulla ei nykyään päivitys keskustelut. Nytkin näkyy vasta 9.6 keskusteluja? Onko teillä muilla samoja ongelmia vai onko nämäkin menneet maksulliseksi.

Nyt ne tulivatkin kun kirjautui järjestelmään. Ilmeisesti täytyy aina kirjautua että näkee uusimmat.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Kiitos oksapuu ja Mm vinkeistä. Täytyy tsekata jos tuo viimeisen viestin lukemaan pääsy kirjautumalla korjautuisi. Palsta voisi pitää pysyvästi kirjautuneena eikä heittää heti ulos, tai ainakin se optio pitäisi olla valittavissa. Joskus käy niin että valmiiksi kirjoitettu kommentti häviää, kun joutuu välissä kirjautumaan ennen kuin kommentin voi lähettää.

*

Joskus tekisi mieli kommentoida ihmisten matkustusintoa amerikkalaisten matkaryhmässä Rick Steves’ Europe Group. Että eikö yhtään hävetä, kun lentelee jatkuvasti Eurooppaan. Itsellä varmaan lentokiintiö aika täysi ja siksi ajattelin yrittää keskittyä jatkossa Euroopan maihin. Laskin että jo käydyistä 25 maasta pääsisi Eurooppaa kiertelemällä 50 maahan.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Uusi, kiistelty laskenta­menetelmä: Suomalaisen maidon hiilijalanjälki saattaakin olla puolet pienempi kuin luultiin

https://yle.fi/a/74-20227017

Tästähän Pentti K. ja Kurki keskustelivat aiemmin, eli miten metaanin ilmastovaikutus ilmakehässä lasketaan silloin kun päästöjen määrä vaihtelee vuodesta toiseen tai on vakiopäästö.

Nostokoukku

Miksi ei tutkita ja pidetä meteliä ihmisten piereskelystä? Nautoja on maailmassa 1,5 miljardia, ihmisiä 8,3 miljardia. Muutama ekvivaletonni kertyy ihmistenkin rupsuttelusta. Huomattavasti enemmän, jos syö kasvisruokaa, kuten naudat. Syöppäs kaaliruokaa tai sipulia, niin olet monin verroin kaasuttavampi kuin pihviä syömällä.

Esillä 10 vastausta, 39,011 - 39,020 (kaikkiaan 39,028)