Keskustelut Metsänhoito Metsä 2026

Esillä 6 vastausta, 101 - 106 (kaikkiaan 106)
  • Metsä 2026

Vuosi vaihtuu neljän viikon kuluttua. Mitkä ovat palstalaisilla mietteet ja suunnitelmat metsien suhteen tulevalle vuodelle?

Pari hehtaaria koivun istutusta ja yksi metsätien pätkä olisi tarkoitus toteuttaa, sekä muutama hehtaari Metka-raivauksia. Hakkuissa saattaa tulla välivuosi. Eli miten se vanha sanonta nyt menikään, eli ennen sattui ja tapahtui, nyt sattuu, mutta ei tapahdu.

• Nostokoukku

Ison rahan renkejä, viranomaisia, ei pidä päästää tulkitsemaan lakia köyhän asioissa. Ei koskaan, kun se vain on mahdollista.

Gla Gla

Parasta siis noudattaa lakia. Siksi on raukkamaista usuttaa muita rikkomaan lakia ja valehdella, miten on testannut viranomaisen tulkintaa omasta mielestä vähäpätöisestä, mutta silti luvattomasta toiminnasta.

Nostokoukku

En ole usuttanut ketään lainrikkojaksi, vaikka itse olen suuri roisto. Olen antanut mielestäni hyviä vinkkejä.Raukkamaisuuttani olen polttanut vanhoja huonekaluja. Lainkuuliaisia sankarpoikii löytyy sentään Vantaan polttolaitokselta. Hyvä niin. Ja sankarpoikii löytyy myös viranomaisista, jotka antavat luvan rakentaa ison huoltoaseman järveen, kuten Kesi-Suomessa on käynyt.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Markkinahakkuut putosivat jo viime vuotena siihen 60 milj. m3 ja siihen ne jatkossa tällä menolla hiipuvatkin. Teollisuus siirtyy sinne, missä ei rastaiden ym. pesintä hakkuita haittaa. Hiljalleen kun kaikenlaista valvontaa ja säädöksiä tiukennetaan, niin kilpailukykyhän siitä rapautuu. Sitten ihmetellään miksi tehtaat täällä hiljenee, eikä uutta rakenneta. Hiilinielutavoite Suomella on omaan jalkaan ampujan, 10 -15 lykkäystä ehdotukseni, lisäajalla autokanta sähköistyy, päästöt pienenevät. Eurooppa valinnut taantumisen, joten synkältä näyttää.

Apli

Tästä on helppo olla samaa mieltä, suojellaan lisää, tehdään lahopuuta, suojakaistaleita, hakkuita rajoitetaan lintujen pesintä aikaan yms lista on loputon, kaikki johtaa siihen osaltaan että kun omaan oksaa sahataan tarpeeksi kauan on kyllähän se lopulta katkeaa.. Surullista? Kyllä vaan, vielä sitten ihmetellään että yksi on mikä kasvaa joka vuosi se on työttömyys ja valtion velka.

Gla Gla

”En ole usuttanut ketään lainrikkojaksi”

Tahallaan aiheutettu vahinko, jep jep.

Esillä 6 vastausta, 101 - 106 (kaikkiaan 106)