Keskustelut Tekniikka Raivaussahan terä pyörii tyhjäkäynnillä

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 11)
  • Raivaussahan terä pyörii tyhjäkäynnillä

    Omistan raivurin Husqvarna 355FX, ja nyt siinä on alkanut terälaite pyöriä sahan käydessä tyhjäkäyntiä. Mistähän tämä ilmiö voisi johtua, ja onkohan se kuinkakin vaarallista sahalle?

    Raaka-Aarne

  • Raaka-Aarne

    .

    Perusjätkä

    Yksi kolmesta kytkinjousesta on poikki,ei riko mutta kiusallista on.
    Ko sahan ns. ominaisuus,voipi yrittää takuukorjausta.
    Jousi kestää paremmin jos sitä kuumentaa n.250 c (päästää)
    keittolevy punaseks ja siihen jouset minuutiks.

    metsuriyrittäjä

    Paras vaihtaa koko kytkin , kaikki muu korjaus lyhytaikaista nautintoa.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Metsuriyrittäjä:
    ”Paras vaihtaa koko kytkin , kaikki muu korjaus lyhytaikaista nautintoa. ”

    Kytkinjousia katkeilee muistakin raivureista ja sahoista. Mm tilhin 200 oli alkuun tuo vika.
    Mikähän järki siinä olisi vaihtaa koko kytkin tuollaisessa tilanteessa? Miksei jos on ylimääräistä rahaa…
    Joissakin vehkeissähän jouset tosiaan alkavat katkeilla vasta kun kytkin on kulunut, niin silloin se kokonaisremonttikin on tarpeen.

    Terveisin: Korpituvan Tapani

    Raaka-Aarne

    Nyt olisi ongelmana, että miten siihen kytkimeen pääsee käsiksi. Ymmärtääkseni muovinen bensatankki on saatava liu’utettua putkea pitkin pois tieltä. Irrotin bensaletkut ja löysäsin bensatankin kiristysruuvin, mutta tankki ei vaan suostu liikkumaan kauemmas moottorista. Näyttää siltä, että tankki lepää kahden kumityynyn varassa moottorin runkoa vasten. Nämä kumityynytkö sitä nyt pitelevät?

    Jos ja kun tankin saa siirrettyä, niin ongelmat tuskin loppuvat siihen. Kiitos vinkeistä ja ohjeista, joko Artolle tai sitten jollekin muulle asiasta tietävälle.

    Raaka-Aarne

    Raaka-Aarne

    No niin, Arton ohjeiden ansiosta täällä on päästy jo niin pitkälle, että kytkinasetelma on kokonaan näkyvillä. Näkyy olevankin kaksi jousta poikki. Asetelmaa pitää koossa kolme ruuvia, joita nyt yritän vääntää auki. Ongelmana vain on, että kampiakseli pyörii mukana, eikä ruuvi aukene. Mikä lienee suositeltava tapa lukita kampiakseli? Sen päässä näkyy olevan 13 mm mutteri, voiko siitä pidellä hylsyavaimella vastaan?

    Tämä rojekti voi jopa vielä onnistuakin, vaikka ottaakin vähän aikaa.

    Raaka-Aarne

    tamperelainen tamperelainen

    Ainakin moottorisahassa moni pistää käynnistimen narua tulpanreiästä ja sillä mäntä lukituu,eikä naarmuta ja sen saa kokonaisena pois.Usein kytkimissä vasenkätisiä kierteitä,tätä Huskin asetelmaa en ole koskaan nähnyt enkä tunne

    Perusjätkä

    Voi pitää vastaan tulppa-avaimella keskimutterista.
    Ja sitten levy pois,ja ruuvit takasi ilman levyä,sitten jouset kiinni…

    Elrongde

    Nyt tuli sama ongelma kuin Raaka-Aarnella aikanaan, eli miten ihmeessä sen Jonseredin tankin saa liukumaan alaspäin putkea pitkin. Pitäisi nimittäin hapertunut bensaletku vaihtaa. Voisiko joku valaista !

    korpikuusi

    Pitää ensin löysätä ruuveja jotka pitävät kahvatangon kiinnityskappaletta runkoputkessa kiinni. Tankki ei siirry siinä alumiinikappaleessa vaan koko paketti liikkuu runkoputkessa kun ruuvit on löystetty. Tämä pätee jos systeemi on sama kuten Hussessa.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 11)