Keskustelut Tekniikka Tappavat koneet

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)
  • Tappavat koneet

    Viimeisen parin viikon aikana on sattunut useita mönkijäonnettomuuksia. Kaikki tuskin edes päätyvät julkisuuteen tai edes tilastoihin.

    Monkijällä juuri senverran ajaneena tiedän että se on pahimmillaan tappokone. Sen ohjajausominaisuudet kun on tehty kaatamista varten.
    Tehokas mönkijä on nousussa helppo keikauttaa keulien ympäri ja hupsista alla ollaan.

    Vaikka painopiste on matalalla ovat akseli ja raidevälit pienet se helpottaa ympärimenoa.

    Monkijässä ei vaadita mitään suojavarusteita tiellä sentään kypärä.
    Kun traktoreihin tuli turvaohjaamot onnettomuudet loppuivat käytännössä lähes kokonaan niiden osalta

    Sama pitäisi tehdä mönkijöille, turvakehikko pakolliseksi

    Sarviin pääsee ilman ajokorttikorttia tai virallisemmin AM tai T kortilla.

    Traktorimönkijä on muokattu maastomönkijästä rajoittamalla nopeus. Niistä nopeusrajoitus on helposti poistettavissa.
    Vauhtia sillä saa rajoitin poistettuna vähintään 80 km/h.

    Kauppiaat tietysti haluavat myydä kaikenlaista ja ammatti- ja harrastelehtiin tehdää puffeja joilla koetetaan ostajat saada haluamaan tarpeetonta. (Koneviestissä ainakin tuntuu olevan asiallisten toimittajien lisäksi näitä offariharrastajia)

    Vaikka 4-vetomönkijän voi ajaa huonoonkin maastoon ei sellaiselle rypemiselle ole järkiperusteita.
    Pienipyöräinen ajokki etsii kaikki kuopar ja syvennykset. Vinssillä sen sitten sieltä joutuu pelastamaan. Jängälle sillä ei ole asiaa paljakalle ehkä.

    Pikku kärryssä kulkevat terveiset ja työskentely mönkijällä on enemmän hupailua kuin työtä. Aika kuluurattoisati askarrellessa, rahaa palaa eikä työn sato ole kummoinen.

    Ja sitten kun ei ole minkäänlaisia perusteita,edes niitä polttopuita, aletaan vaatia yhteiskunnan kustantamia maastoliikennereittejä.

  • Rane

    Jos vertaat mönkijää,moottorisahaa ja autoa niin mikä niistä on vaarallisin ja mikä aiheuttaa eniten ihmishenkien menetyksiä ja vammautumisia vuodessa?

    abietis

    Ilman muuta viina

    Rane

    Nyt alat päästä oikeille jäljille siinä mikä tekee kaiken maailman vehkeistä vaarallisia.

    Metsuri motokuski

    Samaa mieltä mönkijästä kuin aloittaja. Jos mönkijä kuski ei osaa huolehtia painopisteestä mäessä niin ympärikeuliminen on tosiasia. Itse ajan noita mäkijä makaamalla lähes tangon päällää. Painopisteen ollessa etupyörien päällä. Monelta tämä tieto puuttuu ja istutaan tukevasti penkissä ja painopiste jää liian taakse. Kyllä tuo turvakaari olisi hyvä lisävaruste ja ehkä tiedottaminen asiasta auttaa myös.

    6 m3 6 m3

    Ei koneet tapa. Onnettomuuksien aiheuttaja loytyy kuljettajan korvien valista.

    e-h e-h

    Asia on niinkuin abietis kirjoittaa,mulla on tieliikenteeseen rekisteröidy maastomönkijä,kulkee 80km/h,mielestäni ajo ominaisuudet riitä siihen vauhtiin, ite ajan tiellä korkeintaan 50km/h kun tuntuu jos on kaltevaa niin vähäinenkin ohjausvirhe saattaa suistaa poi tieltä.

    6 m3 6 m3

    Niinkuin sanoin, rauta tottelee kaskijaansa. Jos antaa raudalle vallan, niin mukanaan se vie.

    jees h-valta

    Ilman muuta vähintään turvakaari pakolliseksi ja alkolukko myös!

    6 m3 6 m3

    Duoda, duoda. Alkolukkoja tarviivat ne jotka testaavat ajokuntonsa puhallusratsioissa. Jos otat, niin et aja vuorokauteen. Jos on pakko menna, niin taksi vie! Turvakaari asiaa! Tulihan se traktoreihinkin pakolliseksi 60-luvun lopussa.

    6 m3 6 m3

    Siis siita viimeisesta oluesta laskettuna, ei ensimmaisesta!!!

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)