Keskustelut Metsänomistus Tuulivoimakysymyksiä

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 1,645)
  • Tuulivoimakysymyksiä

    Merkitty: 

    Aiemmin on jo ollut keskustelua maanvuokrasopimuksista mutta avataan lisäksi yleinen ketju jossa voi käsitellä aihetta laajemmin. Tuuli- ja aurinkovoima saattavat olla yksi teema kevään kuntavaaleissa.

    Maanomistajain liiton toiminnanjohtaja Kimmo Collander:

    – Pidän hyvänä Keuruun mallia, missä kunta myöntää kaavan tuulimyllyn rakentamiseen, kun ostaja sitoutuu maksamaan asiallisen korvauksen johtolinjan alle jäävästä maasta. Tämän menettelyn soisi leviävän laajemmalle ja toivottavasti maankäytöstä keskustellaan kuntavaaleissa laajemmin myös maanomistajan näkökulmasta.

    – Lunastuslaki on tulossa keväällä eduskunnan käsittelyyn. Toivottavasti eduskuntaan mennään oikeusministeriön lausunnolla olleen luonnokseen perustuvalla esityksellä.

    http://www.sttinfo.fi/tiedote/70799008/maanomistajien-kimmo-collander-lunastuslaki-ei-vastaa-tata-paivaa

  • Visakallo Visakallo

    Niin MJO vielä siitä todellisuudentajusta sen verran, että kyllähän sen sähkön osuuden ja erityisesti autokannan uusiutumisen nopeuden on kasvettavakin, jotta se alkaisi näkyä myös koko autokannassa, jonka noin 2,8 miljoonasta henkilöautosta 63 % kulkee edelleen bensiinillä ja 24 % dieselillä. Ladattavia hybridejä on 7 % ja täyssähköautoja 6 % ja muita käyttövoimia vajaa 1 %.

    https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/jo-joka-kahdeksas-henkiloauto-ladattava-hybridi-tai-sahkoauto

     

    Rukopiikki

    Uusia autoja myydään nyt hyvin vähän. Heikon taloustilanteen lisäksi epäilen syyksi, että monikaan ei halua sähköön tai hypriitiin vaihtaa ja tarjonta siten myös rajoittaa auton vaihtoa.

    Nostokoukku

    Käytettyä hypriittiä on kuulemma turha tarjota vaihto-autona liikkeisiin. Ovat nihkeitä ottamaan ja hinta sen mukainen.

    MJO

    Saa niitä olla 2,8 milj. mutta kuinka paljon tulee vastaan yli 25 vuotta vanhoja?

    Sehän on kansantaloudelle hyvä, että niistä maksetaan käyttömaksut ja ilmasto kiittää, ettei niitä näy maanteillä. Ei niitä korvata, niin kauan kuin ne vähänkin liikkuu.

    Onneksi ne Ad-blue ovat niin luotettavia ja kaikki haluavat sellaisia. Varsinkin pitävät hintansa.

    MaalaisSeppo

    MJO:lta ilmeisesti sarkasmia. Ad-bluesysteemin anturit ovat ongelmallisia. Saa vaihtaa usein ja maksaa maltaita. Onneksi mulla vanhempaa tekniikkaa.

    Nostokoukku

    Aamupäivällä kävin hirvimailla yli 25 vuotta vanhalla. Hyvin pelittää. Viikonloppuna tulleet polanteet alkoivat pettämään, joutui laittamaan oikein nelivedon päälle. Kuusiaidan takana odottaa kaksi yli 30 vuotiasta reservissä. Vuoden 1972 mallinen siirtyi kesällä pojanpojalle peltoautoksi. Sekin vielä iskussa.

    Rukopiikki

    2000 vuoden autohan on uudenkarhea. 90 luvun autot ovat pohjoisen kylillä yleinen näky.

    Kun ruottin armeijakin ostaa uudet autonsa euro 3 päästönormilla, niin pitäisikö yksityisillekin sallia saman normina autojen myynti mahdollisia poikkeusoloja varten.

    Visakallo Visakallo

    Vuoden kuluttua vaihdan täyssähköautoon. Suzukin pieniruokaiseen 4-veto automaattiin on tullut 60 000 km  kahdessa vuodessa. Auton yksi tärkeimpiä ominaisuuksia on sen haluttavuus vaihtoautona. Täyssähköautojen hinnoista alkaa nyt olla tullut jo ilmat pois.

    MJO

    2000 vuoden autohan on uudenkarhea. 90 luvun autot ovat pohjoisen kylillä yleinen näky.

    Mitä ne juopot edes autolla tekee?

    Visakallo Visakallo

    Pari Metka-kohdetta täytyy vielä raivata, niin sitten alkaa taas olla uuden auton väliraha kasassa.

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 1,645)