Keskustelut Metsänomistus Tuulivoimakysymyksiä

Esillä 7 vastausta, 1,641 - 1,647 (kaikkiaan 1,647)
  • Tuulivoimakysymyksiä

Merkitty: 

Aiemmin on jo ollut keskustelua maanvuokrasopimuksista mutta avataan lisäksi yleinen ketju jossa voi käsitellä aihetta laajemmin. Tuuli- ja aurinkovoima saattavat olla yksi teema kevään kuntavaaleissa.

Maanomistajain liiton toiminnanjohtaja Kimmo Collander:

– Pidän hyvänä Keuruun mallia, missä kunta myöntää kaavan tuulimyllyn rakentamiseen, kun ostaja sitoutuu maksamaan asiallisen korvauksen johtolinjan alle jäävästä maasta. Tämän menettelyn soisi leviävän laajemmalle ja toivottavasti maankäytöstä keskustellaan kuntavaaleissa laajemmin myös maanomistajan näkökulmasta.

– Lunastuslaki on tulossa keväällä eduskunnan käsittelyyn. Toivottavasti eduskuntaan mennään oikeusministeriön lausunnolla olleen luonnokseen perustuvalla esityksellä.

http://www.sttinfo.fi/tiedote/70799008/maanomistajien-kimmo-collander-lunastuslaki-ei-vastaa-tata-paivaa

• Rukopiikki

Kai sitä vielä tulevaisuudessakin verollistakin polttoainetta syrjäkylille tilasäiliöihin toimitetaan. Miksi ei.

Visakallo Visakallo

Toki näin, mutta Suomessa on jo nyt kokonaisia kuntia, missä ei ole lainkaan polttoaineen jakelupistettä.

Visakallo Visakallo

Tuo asia olisi pitänyt hoitaa jo aikoja sitten, mutta hyvä näinkin. Julkisuuden paine alkoi olla jo sen verran kova, että jotain oli pakko asialle tehdä.

Rukopiikki

Hitaita on herrojen kiireet. Lunastuslain uudistuskin kesti ja kesti ja vielä jäi selvittämättä sähkölinjakorvaukset paremmin. Aikaa olisi kyllä ollut.

Nostokoukku

Minulla ei ole mitään patteriautoja vastaan. Ne ovat vain minulle täysin sopimattomia. Eikä yleensäkkään autot saa sykettäni nousemaan. Ne ovat minulle vain kulkuneuvoja ja työkaluja, eivät perheenjäseniä. Kuhmut, lommot ja alumiinivanteet eivät ajaessa näy, joten ne ovat minulle täysin merkityksettömiä.

Puu Hastelija

”Ja katsastuksessa mitataan vanhojenkin autojen päästöt.”

Ei mitata.

pihkatappi pihkatappi

Yksi aurinkopuisto on tuossa vireillä, ulkolainen yritys puuhaamassa. Sähkölinja-alue sähköasemalle oli jo alustavasti hinnoiteltu, 10000 euroa/ha lunastushinta ja puuston arvo jää metsänomistajalle. Tuo on jo mielestäni hyväksyttävä hintataso.

Esillä 7 vastausta, 1,641 - 1,647 (kaikkiaan 1,647)